Aloha - Årets Blossa 19
11 Sep 2019

Årets smak baseras på sötma från passionsfrukt som förenas med hibiskusblommans fruktigasyra och bryts av med subtila toner av kokos och kaffe.
– I sin helhet är glöggen fruktig och frisk och gifter sig väl med Blossas traditionella glöggkryddor, säger Åsa Orsvärn, Chief Blender för Blossa.
Flaskans färg ska påminna om den rosaröda hibiskusblomman och de färgglada rosa korallerna som finns på de rev som omringar Hawaiiöarna. Hibiskusblomman återfinns ävens i mönstret som pryder flaskan, som ska efterlikna 50-talets hawaiiskjortor. Siffrornas blågröna färg ska påminna om havet och surfingkulturen, medan korken ska symbolisera kokosnötens färg och textur. Bakom designenstår Scandinavian Design Group, som arbetat med Blossa sårgångsglögg sedan starten av smakresan år 2011.
Blossa 19 Aloha finns i Systembolagets beställningssortiment från den 11 september.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Blossa
11 Sep 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Alkoholserveringsförbudet förlängs ytterligare
"Vi är fortfarande i ett allvarligt läge"
-
Hotellen har tappat 12 miljarder på logiintäkter
Ny rapport från Stockholms Handelskammare
-
Trendspaning: Vintrenderna under 2021
"Bland dessa ser vi allt ifrån olika typer av druvor och tillverkningsprocesser till skildrande konsumentbeteenden"
-
Lanserar Spritz Mixer för alkoholfria drinkar
Låg sockerhalt och ett lågt kaloriinnehåll
-
Hotellen satsar på hybridmöten
"Vi ser en ökad efterfrågan av flexibilitet när man bokar möten och konferenser"
-
Mer svenskt vildsvinskött ska nå restaurangerna
"Våra ledord är att det ska vara så enkelt som möjligt – både för företag och jägare"
-
Tung start på året för restauranger
”Illa att omställningsstödet inte går att söka längre än till sista juli 2020”