Aloha - Årets Blossa 19
11 Sep 2019

Årets smak baseras på sötma från passionsfrukt som förenas med hibiskusblommans fruktigasyra och bryts av med subtila toner av kokos och kaffe.
– I sin helhet är glöggen fruktig och frisk och gifter sig väl med Blossas traditionella glöggkryddor, säger Åsa Orsvärn, Chief Blender för Blossa.
Flaskans färg ska påminna om den rosaröda hibiskusblomman och de färgglada rosa korallerna som finns på de rev som omringar Hawaiiöarna. Hibiskusblomman återfinns ävens i mönstret som pryder flaskan, som ska efterlikna 50-talets hawaiiskjortor. Siffrornas blågröna färg ska påminna om havet och surfingkulturen, medan korken ska symbolisera kokosnötens färg och textur. Bakom designenstår Scandinavian Design Group, som arbetat med Blossa sårgångsglögg sedan starten av smakresan år 2011.
Blossa 19 Aloha finns i Systembolagets beställningssortiment från den 11 september.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Blossa
11 Sep 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Sodexo förvärvar restauranggruppen K-märkt
"Vi driver förändring genom hur vi köper och lagar mat"
-
Boulebar expanderar utanför Norden
En inbjudan på LinkedIn ledde till den första Boulebaren utanför Norden
-
Renoverar 8 hotell för 180 miljoner
"I ett svep höjer vi nu åtta av hotellens standard genom renoveringar och investeringar i fastigheterna"
-
Återhämtning på jobbet – så blir det möjligt
Experternas bästa tips för att åstadkomma återhämtning.
-
Ritar hotell vid Liseberg
Semrén & Månsson har ritat det nya hotellet.
-
Hotel Tylösands nya framsida
Förutom nya hotellrum rymmer den nya hotellflygeln konferens och utställningsyta.
-
Svenska arkitekter har inrett nyöppnade Nobis Hotel Palma
Nytt hotell i en av Palmas äldsta byggnader - ett muslimskt palats från 1100-talet