BBQ Ranch - ny burgare i fyra tappningar
14 Aug 2019

– På senaste tiden ser vi att intresset för köttliknande produkter har tagit fart, både i Sverige och internationellt, säger Christoffer Bergfors, vice koncernchef. Vi började utveckla Delifresh Plant Beef för flera år sedan och när vi nyligen lanserade den fick den ett fint mottagande hos gästerna, som framförallt uppskattar den goda smaken. Det känns fantastiskt bra att utöka våra kampanjburgare till hela fyra varianter, för våra gäster ska lätt kunna göra sina val beroende på vad de gillar och utan konstigheter kunna variera sina val av proteiner.
Max lanserade i slutet av maj Delifresh Plant Beef för att erbjuda flexitarianer, klimatarianer och köttälskare ett välsmakande och mättande proteinalternativ. BBQ Ranch serveras med bacon till köttburgaren och kycklingburgaren och allt nötkött, kyckling och bacon som serveras på MAX kommer från Sverige. BBQ Ranch Halloumi eller Delifresh Plant Beef är lakto-ovo-vegetariska. Övriga ingredienser till BBQ Ranch är ranchdressing som ger en frisk touch till den mer mustiga BBQ-såsen, picklad jalapeño, cheddarost, tomat, rödlök och isbergssallad omslutet av briochebröd.
Mac ’n’ Cheese är en helt ny side order som också gästspelar på menyn. Mac ’n’ Cheese är makaroner och smält ost som friteras och säljs i 4-pack och 6-pack. Dessutom är säsongssmaken för LyxShake också en nyhet, då Max för första gången presenterar Hallon & Vit choklad.
- Jag tror att alla som gillar den amerikanska varianten av stuvade makaroner med mycket smält ost, kommer att älska vår nya side order Mac ’n’ Cheese, säger Max chefskock Jonas Mårtensson. Och som en härlig ”treat” är LyxShaken med sötsyrlig hallonfudge och vit choklad som har en len krämig sötma. Det är smaker som gifter sig fint med glass och grädde eller till vår veganska shake som har kokosmjölk som bas.
Kampanjburgaren och tillbehöret Mac ’n’ Cheese serveras på MAX meny under kampanjperioden den 15 augusti – 16 oktober 2019. LyxShake Hallon & Vit choklad finns på menyn från den 15 augusti fram till mitten av januari 2020.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Max
14 Aug 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Hotellen har tappat 12 miljarder på logiintäkter
Ny rapport från Stockholms Handelskammare
-
Trendspaning: Vintrenderna under 2021
"Bland dessa ser vi allt ifrån olika typer av druvor och tillverkningsprocesser till skildrande konsumentbeteenden"
-
Lanserar Spritz Mixer för alkoholfria drinkar
Låg sockerhalt och ett lågt kaloriinnehåll
-
Hotellen satsar på hybridmöten
"Vi ser en ökad efterfrågan av flexibilitet när man bokar möten och konferenser"
-
Mer svenskt vildsvinskött ska nå restaurangerna
"Våra ledord är att det ska vara så enkelt som möjligt – både för företag och jägare"
-
Tung start på året för restauranger
”Illa att omställningsstödet inte går att söka längre än till sista juli 2020”
-
McDonald’s Sverige lanserar burgare av 100% växtkött
"Det här är ett spännande test av en riktigt god burgare"