Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Svensk design på Naked Juice

 
  • Green Machine, Blue Machine och Mango Machine, smoothies från Naked Juice.

    Green Machine, Blue Machine och Mango Machine, smoothies från Naked Juice.

  • Blue Machine från Naked Juice

    Blue Machine från Naked Juice

  • Green Machine och Mango Machine.

    Green Machine och Mango Machine.

Föregående
Nästa
 
För första gången någonsin lanserar amerikanska juiceföretaget Naked Juice, ett designsamarbete med en svensk illustratör. Konstnären Cajsa Wessberg har fått uppdraget att ta fram en limiterad kollektion med flasketiketter som pryder dryckerna Green, Blue och Mango Machine.

Naked är juicevarumärket som producerar frukt och grönsaksjuicer samt smoothies i premiumsegmentet. Varumärket grundades i Santa Monica år 1983 av en juiceälskade affärsinriktad hippie. Idag är Naked är ett av världens mest sålda juicevarumärken och finns nu tillgängligt på den svenska marknaden. Nakeds kampanj 2019 går under namnet Power.Full.City och syftar till att inspirera och främja kreativitet. Varumärket har inlett samarbeten med både nya och etablerade konstnärer runt om Europa och arbetar för att uppmärksamma konst och kreativa uttryck i alla former.

Multitalangen och illustratören Cajsa Wessberg har tolkat Nakeds kampanj "Powerful City" genom att skissa sina intryck av vad som händer i hennes hemstad Stockholm. Inspirationen kommer från både vardagliga och oväntade ting som sker runt omkring. Frukter och växter blandas med nya intryck och intressanta ögonblick från stadens puls. Visionen med designen är att belysa de dolda skatter som göms i staden och inspirera till att uppleva det roliga i livet. Designen finns placerad på Nakeds storsäljande smoothies, Green Machine, Blue Machine och Mango Machine.


Naked grundades 1983 i Santa Monica av den juiceälskade hippien Jimmy Rosenbergs. I sin mammas kök började han experimentera med att pressa juicer. Frukten köptes direkt från lokala marknader och otaliga timmar tillbringades att skapa de färskaste och mest näringsrika juicerna.Jimmy sålde därefter den egentillverkade juicen kylda i en ryggsäck med is längst Kaliforniens stränder. Hans mål var att tjäna pengar till sitt dåvarande rockband. Försäljningen gick långt över förväntan och de näringsrika och smakfulla recepten fick stor uppmärksamhet. Kort därefter började flertalet butiker att sälja Naked och varumärket fick bred distribution i både USA och Europa. 





Av: Annika Rådlund Källa: Naked Juice