Svensk design på Naked Juice
7 Sep 2019
Naked är juicevarumärket som producerar frukt och grönsaksjuicer samt smoothies i premiumsegmentet. Varumärket grundades i Santa Monica år 1983 av en juiceälskade affärsinriktad hippie. Idag är Naked är ett av världens mest sålda juicevarumärken och finns nu tillgängligt på den svenska marknaden. Nakeds kampanj 2019 går under namnet Power.Full.City och syftar till att inspirera och främja kreativitet. Varumärket har inlett samarbeten med både nya och etablerade konstnärer runt om Europa och arbetar för att uppmärksamma konst och kreativa uttryck i alla former.
Multitalangen och illustratören Cajsa Wessberg har tolkat Nakeds kampanj "Powerful City" genom att skissa sina intryck av vad som händer i hennes hemstad Stockholm. Inspirationen kommer från både vardagliga och oväntade ting som sker runt omkring. Frukter och växter blandas med nya intryck och intressanta ögonblick från stadens puls. Visionen med designen är att belysa de dolda skatter som göms i staden och inspirera till att uppleva det roliga i livet. Designen finns placerad på Nakeds storsäljande smoothies, Green Machine, Blue Machine och Mango Machine.
Naked grundades 1983 i Santa Monica av den juiceälskade hippien Jimmy Rosenbergs. I sin mammas kök började han experimentera med att pressa juicer. Frukten köptes direkt från lokala marknader och otaliga timmar tillbringades att skapa de färskaste och mest näringsrika juicerna.Jimmy sålde därefter den egentillverkade juicen kylda i en ryggsäck med is längst Kaliforniens stränder. Hans mål var att tjäna pengar till sitt dåvarande rockband. Försäljningen gick långt över förväntan och de näringsrika och smakfulla recepten fick stor uppmärksamhet. Kort därefter började flertalet butiker att sälja Naked och varumärket fick bred distribution i både USA och Europa.
7 Sep 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
![](https://boa.docu.info/dyn/eip/edit/staticpage/00/14/73/hr.jpg)
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
O’Learys öppnar restaurang i nybyggda Racehall Stockholm
Gokartbana, restaurang och möjligheter för konferens och event
-
Gastronomiska upplevelser viktigast för svenska turister
"Det är i linje med en trend vi sett"
-
Bicky Chakraborty väljs in i Swedish Tennis Hall of Fame
"Det är en stor ära för vår familj"
-
Liseberg bygger upp Oceana igen
Så ser planerna ut för återuppbyggnaden av Oceana:
-
Astrid Lindgrens Vimmerby köper Oxgården
"Nu är det dags för någon annan att ta över"
-
Idag byter arenan namn till Strawberry Arena
"Det är just därför vi ser vårt samarbete med arenan som en perfekt match"
-
Starkt bokningsläge på Sveriges campingplatser
"I början av säsongen var jag lite orolig men nu har det vänt"