Gratis marknadsföring för lokala företagare
17 Mar 2020
– Detta gäller självklart även till lokala näringsidkare såsom restauranger, hotell samt caféer, dock ej stora kedjor, förklarar Magnus Bardh som är sales manager på Mecenat.
Restauranger, hotell, caféer och butiker har fått en svår situation nu i och med smittspridningen av coronaviruset, därför menar de att den här marknadsföring är ännu viktigare nu.
Beslutet om kostandsfri marknadsföring för lokala företag togs redan i januari eftersom man menar att den digitala handeln har försvårat för mindre företag.
-Våra lokala rabattgivare har alltid varit otroligt populära. De finns där studenterna är och de erbjuder ofta rabatter som är viktiga under studietiden och gör verklig skillnad i vardagsekonomin. De är precis det som är kärnan i Mecenats verksamhet och det är därför självklart att vi ska stötta dem när marknaden viker, säger Jonas Levin, VD för Mecenat AB.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Mecenat
17 Mar 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Thilda Mårtensson ny köksmästare på Julita Wärdshus
Tar över efter Bocuse d’Or Europe-medaljören Gustav Leonhardt
-
Tre kockar tar fram klimatsmarta tolkningar på krogklassiker
Desirée Jaks, Louise Johansson och Melvin Glimstål skapar moderna klassiker för krogen
-
Årets bästa öl och whisky
Här är hela listan:
-
Nu öppnar Clarion Hotel Malmö Live nya restaurangen Grand Italian
"Vi har längtat efter att äntligen få öppna vår skybar igen efter renovering"
-
Ruth Weldergiorgis utsedd till världens bästa konferenskock
"För mig blir det ett sätt att visa vad som går att göra"
-
Mackrecept: Smakrika Italienaren
Grillad macka med kyckling, mozzarella och parmesan
-
Tess Medina vinnare av Sveriges mästerkock 2024
Den 18 april lanseras hennes första kokbok