Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

"Stärk ditt affärkoncept med AV-teknik"

 
Stärk ditt affärkoncept med AV-teknikProjektledare Bo Magnusson och Ernst Konecnik, Upplevelseteknisk AV-innovatör på LAV. På Ljud Ljus Bild Mässan som arrangeras parallellt med GastroNord den 24-26 april på Stockholmsmässan kan beslutsfattare från restauranger och hotell besöka B-hallen bredvid GastroNord och ta del av vad över 100 leverantörer av professionell AV-teknik kan erbjuda för att stärka deras affärskoncept. 

– Ljud och Bild är de nya konkurrensverktygen på hotell och restauranger, säger Bo Magnusson som är projektledare för mässan.

Han menar att det är något som ligger helt rätt i tiden när upplevelser är det som gästerna vill ha, och med ljud och ljus förstärks intrycket.

– Vi vet att många som utvecklar restaurang- och hotellkoncept funderar på hur de ska kunna använda de för många helt nya verktygen ljud, ljus och bild i sina anläggningar. Då är det praktiskt att man kan besöka båda de här mässorna, fortsätter Bosse Magnusson.

Under de de tre dagarna hålls flera  seminarier som kan intressera GastroNords besökare. Bo Magnusson tipsar om bland annat:
”Återta teknikkontrollen på mötet och konferensen” som är rubriken för Ernst Konecnik från LAVs seminarium på mässan.

– Teknik som inte fungerar på möten eller konferenser har vi väl alla upplevt i något sammanhang. Här får man konkreta tips om hur tekniken kan planeras så att den blir enkel, lätt att förstå och lätt att åtgärda.

Ett annat seminarium är ”Lönsamma AV och ljusinvesteringar på restauranger, finns det?
Ja, det menar Anders Ekbladh, teknikdesigner på Effektgruppen. Seminariet och föreläsningen fokuserar på vilka utmaningar som dagens hotell och restauranger möter när det gäller teknik. Ska det behöva vara så krångligt? Vad kan en genomtänkt investering ge kommersiellt?

–”Ljud och doft – dimensioner som kan ge känsla”
är ett annat seminarium som är aktuellt där Margareta Andersson och Malin Isberg Lexter berättar om hur hörselsinnet och luktsinnet fungerar och responderar till vår omgivning, och om hur ljud och doft blir positiva dimensioner och kreativa verktyg i miljöer och möten.




På Ljud, Ljus och Bild-mässan samlas flertalet av Sveriges och Europas ledande leverantörer av professionell utrustning och tjänster inom områdena ljud, ljus, bild, medieteknik m m. 
Arrangör:  Bra Mässor och LLB 
www.llbmassan.se



Av: Annika Rådlund


Verksamheter till försäljning