Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

"Kattityd" när Pizza Hut lanserar katten Gustav -meny

 
  • Katten Gustaf firas med ny film och ny meny på Pizza Hut Sverige.

    Katten Gustaf firas med ny film och ny meny på Pizza Hut Sverige.

  • Den 6 maj startar Pizza Hut med sin Katten Gustav-meny.

    Den 6 maj startar Pizza Hut med sin Katten Gustav-meny.

Föregående
Nästa
 
I år firar den världsberömda katten Gustaf hela 46 år av "kattityd" med en ny tecknad film som har biopremiär den 24 maj. Gustaf, känd för att hata måndagar och älska lasagne firas genom att ha en lasagne tillfälligt tillgänglig på Pizza Hut Sveriges meny i början av maj. 

Feststämningen höjs ytterligare med många andra nyheter inspirerade av Gustafs kärlek till mat.

– Vi har verkligen tagit inspiration från Katten Gustafs personlighet och uttryck och är övertygade om att alla kommer att älska de nya smakerna av sandwiches och pizzor, säger David Möller som är  Produktansvarig på Pizza Hut Sverige.
Han tror att både nya och nostalgiska fans kommer att njuta av den nya måltidsupplevelsen. 


Nytt sandwich-koncept

I en tid där studier visar att kvinnor äter sandwiches i större utsträckning än män har Pizza Hut Sverige utvecklat ett nytt sandwich-koncept med fem nya varianter. Dessutom lanseras flera vegetariska och kycklingpizzor för att tillgodose olika smakpreferenser.

–Pizza och lasagne är en perfekt kombo och det är katten Gustaf och Pizza Hut också så vi ser framemot att locka besökare till både bio och restauranger, säger Mattias Lundin, Marknadschef på SF Studios som distribuerar Katten Gustaf - filmen åt Sony Pictures i Sverige.

–Vi är otroligt glada över det här samarbetet och ser verkligen fram emot att fortsätta stärka vårt varumärke tillsammans med våra partners. Den kommande kampanjen kommer att vara ytterligare en stor milstolpe för oss och vi är övertygade om att den kommer att skapa ringar på vattnet. Kampanjen börjar i restaurang och kommer sedan tas ut i andra kanaler på olika kreativa sätt. Det är just den här typen av samarbete som gör vårt jobb så oerhört roligt; när man kan skapa effektfulla kampanjer tillsammans med andra. Det är som sagt en spännande resa Pizza Hut Sverige är inne på och vi är övertygade om att kampanjen kommer att bli en succé för alla inblandade parter, avslutar Andrea Lindgren, CMO, Pizza Hut Sverige.


Den 6 maj kickar Pizz Hut igång de nya menyerna.




Av: Annika Rådlund Källa och foto: Pizza Hut