Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
22 Mar 2024
Big Classic består av två nötköttsbiffar, av svenskt kött, på 90 gram vardera mellan ett tredelat sesambröd med cheddarost, Sweet onion, saltgurka, krispig isbergssallad och Max originaldressing. Burgaren går även att beställa med bacon. Gästerna kan även byta proteinet till Plant Beef, vilket gör Big Classic till Max största vegetariska burgare.
–Big Classic är en uppdaterad variant av den tredelade Big-burgaren och Skrovmålet som från början hette Big Max. Den stora skillnaden är att Big Classic är större, ännu saftigare och innehåller krispig inlagd gurka. Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet. En burgare som verkligen gjorde oss kända, säger Jonas Mårtensson, chefskock på Max Burgers.
Lanseringen är en viktig del i företagets ambitionen att erbjuda ett snabbmatsalternativ med lokala råvaror.
–2023 var omsättningsmässigt vårt bästa år någonsin och trots att burgardöden drabbade många aktörer har vi stått starka. Inom några år är målet att vara den burgarkedja med flest restauranger i Sverige. Därför är det här är en av våra viktigaste lanseringar på länge då Big Classic på riktigt konkurrerar med världens idag kanske mest välkända dubbelburgare, säger Richard Bergfors, vd på Max Burgers.
Big Classic lanserades 21 mars på samtliga restauranger.
22 Mar 2024
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Trähotellet Wood Hotel Bodø har öppnat
"Det är fantastiskt att se ett så stort intresse och en så stor entusiasm hos våra första gäster"
-
ESS Group investerar 400 Mkr i Hjortviken Country Club
”Bygget har pågått sedan början av 2023"
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.