Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Foodora skapar nya egna virtuella restauranger

 
Foodora skapar nya egna virtuella restaurangerFoodora lägger till två nya restaurangkoncept, Bowlitos och Holy Macaroni! De två nya restaurangkoncepten heter Bowlitos och Holy Macaroni! De virtuella restaurangerna kommer bestå av maträtter som bowls, burritos med smaker av mellanamerika och pasta på ett amerikanskt vis. De nya koncepten kommer ingå i foodoras familj av virtuella restauranger som idag redan består av över 270 stycken.

Utöver Bowlitos och Holy Macaroni!, har foodora även dessa virtuella restauranger: Tacotarian, som har ett klassiskt taco tema, Wing It, som är friterade kycklingrätter, Smoky BarbeQ som har äkta amerikansk barbeque samt Fafelle med veganska hälsomedvetna sallader med falafel.

Q-handelsbolagets innovativa koncept ger lokala restauranger en möjlighet att bredda sitt utbud digitalt och därigenom skapas nya tillväxtmöjligheter. I foodoras DNA ligger det att tänka nytt och okonventionellt för att skapa mervärde för kunder och partners. För att accelerera innovationsarbetet krävs nya typer av kreativa samarbeten, och i samtliga koncept som är utvecklade av bolaget krokas det arm med aktörer som har spetskompetens för de olika maträtterna.

- Genom att utveckla virtuella restauranger som vi vet att våra användare av foodora uppskattar eller saknar, så bidrar vi till att stärka våra restaurang-partners digitala affär. Det känns väldigt spännande att vi nu kan komma med ytterligare innovativa koncept. Jag är övertygad om att de kommer tas emot bra av foodoras hundratusentals användare över hela Sverige, avslutar Hans Skruvfors, koncernchef foodora.

Trenden med virtuella restauranger eller ghost restaurants är här för att stanna. Fler koncept skapade av q-handelsbolaget kommer i närtid.





Av: Annika Rådlund Källa och foto: Foodora

Taggar

Mat Nyheter Restaurang