Foodora skapar nya egna virtuella restauranger
11 Nov 2022
Utöver Bowlitos och Holy Macaroni!, har foodora även dessa virtuella restauranger: Tacotarian, som har ett klassiskt taco tema, Wing It, som är friterade kycklingrätter, Smoky BarbeQ som har äkta amerikansk barbeque samt Fafelle med veganska hälsomedvetna sallader med falafel.
Q-handelsbolagets innovativa koncept ger lokala restauranger en möjlighet att bredda sitt utbud digitalt och därigenom skapas nya tillväxtmöjligheter. I foodoras DNA ligger det att tänka nytt och okonventionellt för att skapa mervärde för kunder och partners. För att accelerera innovationsarbetet krävs nya typer av kreativa samarbeten, och i samtliga koncept som är utvecklade av bolaget krokas det arm med aktörer som har spetskompetens för de olika maträtterna.
- Genom att utveckla virtuella restauranger som vi vet att våra användare av foodora uppskattar eller saknar, så bidrar vi till att stärka våra restaurang-partners digitala affär. Det känns väldigt spännande att vi nu kan komma med ytterligare innovativa koncept. Jag är övertygad om att de kommer tas emot bra av foodoras hundratusentals användare över hela Sverige, avslutar Hans Skruvfors, koncernchef foodora.
Trenden med virtuella restauranger eller ghost restaurants är här för att stanna. Fler koncept skapade av q-handelsbolaget kommer i närtid.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Foodora
11 Nov 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Stockholm Beer & Whisky Festival är igång
"Rekordnärvaro från USA på årets mässa"
-
Stureplansgruppen har öppnat ny italiensk restaurang vid T-centralen
“Vi är inte här för att krångla till det, du får mycket krog för pengarna”
-
Drinkrecept: Kärleksdrink med Kärleksgin
Årets pridedrink med gin framtagen av Tevsjö destilleri
-
Björn Frantzén och Orrefors lanserar en ny glasserie
"Den nya produktserien understryker vikten av samarbete mellan specialiserade hantverk som både kompletterar varandra och delar vision"
-
Wolt utökar till fler Stockholmsområden
Från och med onsdag kommer det finnas fler restauranger och butiker på plattformen.
-
A Chau Lien utsett till årets leverantör
Vi är jättestolta över att få den här utmärkelsen!
-
Tommy Myllymäki och Pi Le öppnar salladsbar på NK
"Det blir mycket grönt på restaurangen, både vad gäller meny och inredning"