Aloha - Årets Blossa 19
11 Sep 2019
![Aloha - Årets Blossa 19](/aloha-aarets-blossa-19-154480/nyhet-files/Blossa%2019_aloha_hawaii_kokos_glogg_jul_nw.jpg)
Årets smak baseras på sötma från passionsfrukt som förenas med hibiskusblommans fruktigasyra och bryts av med subtila toner av kokos och kaffe.
– I sin helhet är glöggen fruktig och frisk och gifter sig väl med Blossas traditionella glöggkryddor, säger Åsa Orsvärn, Chief Blender för Blossa.
Flaskans färg ska påminna om den rosaröda hibiskusblomman och de färgglada rosa korallerna som finns på de rev som omringar Hawaiiöarna. Hibiskusblomman återfinns ävens i mönstret som pryder flaskan, som ska efterlikna 50-talets hawaiiskjortor. Siffrornas blågröna färg ska påminna om havet och surfingkulturen, medan korken ska symbolisera kokosnötens färg och textur. Bakom designenstår Scandinavian Design Group, som arbetat med Blossa sårgångsglögg sedan starten av smakresan år 2011.
Blossa 19 Aloha finns i Systembolagets beställningssortiment från den 11 september.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Blossa
11 Sep 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
![](https://boa.docu.info/dyn/eip/edit/staticpage/00/14/73/hr.jpg)
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
O’Learys öppnar restaurang i nybyggda Racehall Stockholm
Gokartbana, restaurang och möjligheter för konferens och event
-
Gastronomiska upplevelser viktigast för svenska turister
"Det är i linje med en trend vi sett"
-
Bicky Chakraborty väljs in i Swedish Tennis Hall of Fame
"Det är en stor ära för vår familj"
-
Liseberg bygger upp Oceana igen
Så ser planerna ut för återuppbyggnaden av Oceana:
-
Astrid Lindgrens Vimmerby köper Oxgården
"Nu är det dags för någon annan att ta över"
-
Idag byter arenan namn till Strawberry Arena
"Det är just därför vi ser vårt samarbete med arenan som en perfekt match"
-
Starkt bokningsläge på Sveriges campingplatser
"I början av säsongen var jag lite orolig men nu har det vänt"