Aloha - Årets Blossa 19
11 Sep 2019
Årets smak baseras på sötma från passionsfrukt som förenas med hibiskusblommans fruktigasyra och bryts av med subtila toner av kokos och kaffe.
– I sin helhet är glöggen fruktig och frisk och gifter sig väl med Blossas traditionella glöggkryddor, säger Åsa Orsvärn, Chief Blender för Blossa.
Flaskans färg ska påminna om den rosaröda hibiskusblomman och de färgglada rosa korallerna som finns på de rev som omringar Hawaiiöarna. Hibiskusblomman återfinns ävens i mönstret som pryder flaskan, som ska efterlikna 50-talets hawaiiskjortor. Siffrornas blågröna färg ska påminna om havet och surfingkulturen, medan korken ska symbolisera kokosnötens färg och textur. Bakom designenstår Scandinavian Design Group, som arbetat med Blossa sårgångsglögg sedan starten av smakresan år 2011.
Blossa 19 Aloha finns i Systembolagets beställningssortiment från den 11 september.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Blossa
11 Sep 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Mässan FFCR hyllar innovativa produkter i tävlingen Innovation Awards
”Vi är oerhört stolta över att lansera Innovation Awards – en tävling som sätter fokus på framtidens produkter och tjänster"
-
Nordic Seafood Summit arrangeras
Här möts hela sjömatsbranschen för framtidens möjligheter
-
Fem i topp - Mest lästa artiklarna 2024
Detta är de mest klickade artiklarna under året:
-
Max lanserar en hyllad Brooklyn- burgare
"Det här måste vi ta hem till Sverige”
-
Regeringen går vidare med förslaget om gårdsförsäljning av alkohol
Regeringens förslag innebär att:
-
Byggstart för Hotell Polishuset
"Det är en mycket vacker byggnad med stora egenvärden, inte minst dess historia som polishus"
-
Fastfood & Café & Restaurant Expo arrangeras i Stockholm
Nytt för i år är "Flavour Journeys"