Nya smaker på Lakrids by Bülows påskkollektion
27 Mar 2021

I påskkollektionen finns lakritspåskägget "Egg" som en blanka canvas, vilket ska bjuda in till konstnärfri lek där bara fantasin sätter gränser. Egg finns i två påskvarianter; den klassiska Crispy Caramel och nyheten Twisted Banana. Crispy Caramel består av söt lakrits insvept ikaramelliserad dulchechoklad pudrad med lakritspulver och havssalt. Nyheten Twisted Banana,som var en stor hit bland testpanelen Licorice Lover’s Lab när den testades 2020, har en blandning mellan sött och salt. Den har smaker av salt lakrits, söt banan, lakritspulver och vit choklad.
– Med årets påskkollektion Easter vill vi inspirera och uppmuntra till kreativitet hos vårakonsumenter. Påsken förknippas med pyssel för många. Det målas på ägg och det pyntas medpåskris i husets alla hörn. Under omständigheterna har inte alla möjlighet att vara tillsammans förårets påskpynt. Vi vill därför uppmuntra till digitalt påskpyssel , säger Johan Bülow, kreativ chef och grundare av Lakrids by Bülow.
Påskägget, precis som Lakrids by Bülows andra förpackningar, är tillverkat av 100% återvunnen och återvinningsbar plast. När all lakrits är uppäten kan påskägget leva vidare som en kreativ prydnad.
Ägget finns i olika varianter och storlekar; Twisted Banana Egg och Crispy Caramel Egg samt Small Twisten Banana, Small Crispy Caramel och Regular Twisted Banana och Regular Crispy Caramel.
Lakrids by Bülow
Det danska gourmetgodiset finns idag hos fler än 1 900 återförsäljare i 25 länder och har också försäljning online. De har använt burkar i 100% återvunnen plast sedan 2019.
www.lakridsbybulow.com
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Lakrids by Bülow
27 Mar 2021
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Utsedd till Bästa Affärshotell och Bästa Revenue Managment
"Vi kommer ha fortsatt stort fokus på att bibehålla platsen som marknadsledare inom möten och event"
-
Undersöker möjligheter att lösa råvarubristen för surströmming
"Livsmedelsstrategin är en långsiktig tillväxtstrategi som inkluderar hela livsmedelskedjan, det vill säga primärproduktion, livsmedelsindustri, livsmedelshandel samt restauranger och storkök".
-
Veganskt mackrecept framtaget av A La Lo
Recept: Stockeld x A La Lo x bagel
-
"Mycket handlar om logistik och att bygga smarta flöden"
Intervju med Martin Montelin, ansvarig för kompetensområde Hotell & Konferens på Fojab
-
Hon är Grand Hôtels nya hotellchef
"Jag är så stolt över att vara tillbaka på Sveriges främsta lyxdestination"
-
Hotellet öppnar ett glassrum
"Det är ett nytänkande koncept"
-
Mathias Dahlgren öppnar ny restaurang på Grand Hôtel
"Det ger oss möjligheten att erbjuda en ny unik matupplevelse som jag drömt om att få sjösätta"