Lakrids by Bülow lanserar två nordiska smaker
9 Maj 2021
Som namnen avslöjar så består Sea buckthorn av den orangea havtornen, ofta kallad nordisk citron, som sprider sig längs många svenska kuster. Havtorn har en unik smak som ger en färsk karakteristisk syrlighet som fungerar bra ihop med den söta lakritsen och vita chokladen, nmed ett krispigt skal av socker. I Wild blueberry tillför de delikat söta blåbären en mild syrlighet som balanserar dulcechokladen som ffinns kring det söta lakritscentret.
Företaget vill uppmuntra till att utforska de unika smakkombinationer som finns i att hitta i landets skogar.
– Vi måste ut i det fria och utforska, uppleva och smaka på vad naturen har att erbjuda. Sveriges vilda natur har många råvaror som passar bra med lakrits. Bland annat vilda blåbär i skogsbotten, saftiga björnbär och doftande fläder på buskar, och sur och fräsch havtorn längst med kusten. Detta är ingredienser från naturens skafferi som vi kan ta med oss hem för att utforska i köket. Bär kan kombineras med lakrits på många sätt och förnya upplevelsen av bakverk, sylt eller smoothies. Använd fantasin! Och smaka dig fram, säger Francisca Listov-Saabye, smakutvecklare på Lakrids by Bülow.
BÆRRIES-kollektionen lanserades den 6 maj 2021.
Lakrids by Bülow
Det danska gourmetgodiset finns idag hos fler än 1 900 återförsäljare i 25 länder och har också försäljning online. De har använt burkar i 100% återvunnen plast sedan 2019.
www.lakridsbybulow.com
9 Maj 2021
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"