Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Krogkoncern satsar på medlemsskap i lunchklubb

 
Krogkoncern satsar på medlemsskap i lunchklubbKrogkoncern Brasseriegruppen har nu bestämt sig för att satsa på en medlemstjänst där lunch ingår varje vardag. Idéen till satsningen är kommit till som en följd av pandemin för att få fler att återigen äta restaurangmat till lunch.

Brasseriegruppen lanserar nu ”Lunchklubben” –  där medlemmen kan äta lunch fem helgfria dagar per vecka på någon av krogkoncernens sju krogar för ett fast pris per månad som är lägre än att betala luncherna en och en.

- Vi hade redan innan pandemin utvecklat Brasseriegruppens lojalitetsapp och när corona kom i våras fortsatte vår digitalisering med en helt annan fart. Nu under hösten har vår bransch mött extremt tunga motgångar, men det har gjort oss mer kreativa än någonsin. Vi inspirerades av streamingtjänsternas prenumerationstjänster och skapade Lunchklubben, säger Filip Guvén, VD Brasseriegruppen.

Han förklarar att ”Lunchklubben” ger medlemmen tillgång till att äta lunch fem gånger i veckan på sju klassiska restauranger i Stockholm under ett helt år, avgiften betalas per månad. De restauranger som ingår i Lunchklubben är East, Prinsen, Pas d’Art, Gastrotek Zink, Villa Godthem, Orangeriet och Brasseriegruppens nya krog Ricordi, som öppnar våren 2021. Månadskostnaden är 1666 kr och då ingår guldmedlemskap i Brasseriegruppens lojalitetsapp.

- Prenumerationer är en otroligt stor del av människors vardag idag. Musik, TV, parfymer och blomleveranser är bara några exempel. Det känns extremt spännande att ta detta tänk in i restaurangbranschen.

Han tror att detta kan göra att det blir lite större ruljans på luncherna.

- Våra medarbetare har visat extremt kreativa sidor, och att detta nu mynnat ut i Lunchklubben, som vi nu kan interagera i vår lojalitetsapp och på så sätt skapa ännu mer värde för våra gäster, gör mig stolt och ser ljust på koncernens framtid.





Av: Annika Rådlund Källa och foto: Brasserigruppen