Krogkoncern satsar på medlemsskap i lunchklubb
25 Jan 2021
- Vi hade redan innan pandemin utvecklat Brasseriegruppens lojalitetsapp och när corona kom i våras fortsatte vår digitalisering med en helt annan fart. Nu under hösten har vår bransch mött extremt tunga motgångar, men det har gjort oss mer kreativa än någonsin. Vi inspirerades av streamingtjänsternas prenumerationstjänster och skapade Lunchklubben, säger Filip Guvén, VD Brasseriegruppen.
Han förklarar att ”Lunchklubben” ger medlemmen tillgång till att äta lunch fem gånger i veckan på sju klassiska restauranger i Stockholm under ett helt år, avgiften betalas per månad. De restauranger som ingår i Lunchklubben är East, Prinsen, Pas d’Art, Gastrotek Zink, Villa Godthem, Orangeriet och Brasseriegruppens nya krog Ricordi, som öppnar våren 2021. Månadskostnaden är 1666 kr och då ingår guldmedlemskap i Brasseriegruppens lojalitetsapp.
- Prenumerationer är en otroligt stor del av människors vardag idag. Musik, TV, parfymer och blomleveranser är bara några exempel. Det känns extremt spännande att ta detta tänk in i restaurangbranschen.
- Våra medarbetare har visat extremt kreativa sidor, och att detta nu mynnat ut i Lunchklubben, som vi nu kan interagera i vår lojalitetsapp och på så sätt skapa ännu mer värde för våra gäster, gör mig stolt och ser ljust på koncernens framtid.
25 Jan 2021
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"