"Hologram kommer vara en central del av upplevelsen"
13 Dec 2022
–Målet med Aiden är att skapa en ny spännande grupp av moderna hotell i Skandinavien. Hotellmarknaden är till stor del ganska traditionell och konservativ och här såg vi en lucka som vårt nya hotellkoncept kan fylla. Nu kan vi erbjuda våra resenärer prisvärda hotell med en fräsch, ung tonträff och som känns innovativa och nytänkande. Här möts effektivt boende med lekfulla miljöer och digitala lösningar – det ska kännas smart, bekvämt och medvetet, säger Johan Michelson, VD BWH Hotel Group Skandinavien.
Som ett spännande inslag kommer hotellen att arbeta med hologram som en central del av upplevelsen. Med hologramtekniken kan man realisera digitala incheckningar med personlig kontakt samtidigt som man effektivt kan maximera de anställdas engagemang för en unik gästupplevelse.
För att minska miljöpåverkan byggs många av hotellen med hjälp av moduler, vilket är ett hållbarare sätt att bygga då mängden avfall reduceras och byggnaden kan återvinnas i större omfattning. Här kommer det material som används från hållbara källor och är i vissa fall återvunnet. I stor utsträckning kommer även hotellens tak att förses med solceller vilket skapar en betydande och hållbar elproduktion.
Flertalet av hotellen kommer att uppföras på strategiska platser där större flöden finns, till exempel vid universitet, större företag och evenemangsarenor. Det första hotellet, Aiden by Best Western Herning, öppnas 1 februari i danska staden Herning. Detta blir Danmarks första modulbyggda hotell och kommer att erbjuda 204 rum, gym med bastu, konferensrum och inbjudande sociala ytor att umgås eller arbeta i.
En handfull hotell är planerade med öppning redan under 2023 i samarbete med CIC Hospitality som är en av de ledande hotelloperatörerna i Skandinavien och driver i dagsläget 20 hotell varav ett antal är med i BWH Hotel Group.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: BWH Hotel Group
13 Dec 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Internationell kedja har öppnat sitt första hotell i Sverige
"Detta är i linje med vårt strategiska fokus på hållbar tillväxt och ambition"
-
Höstens restetrender
"Svenskarnas höstresor speglar en önskan att förena nya äventyr med bekanta destinationer"
-
Stockholm Beer & Whisky Festival är igång
"Rekordnärvaro från USA på årets mässa"
-
Stureplansgruppen har öppnat ny italiensk restaurang vid T-centralen
“Vi är inte här för att krångla till det, du får mycket krog för pengarna”
-
Drinkrecept: Kärleksdrink med Kärleksgin
Årets pridedrink med gin framtagen av Tevsjö destilleri
-
Björn Frantzén och Orrefors lanserar en ny glasserie
"Den nya produktserien understryker vikten av samarbete mellan specialiserade hantverk som både kompletterar varandra och delar vision"
-
Wolt utökar till fler Stockholmsområden
Från och med onsdag kommer det finnas fler restauranger och butiker på plattformen.