Hasselbacken blir Best Western Hotels & Resorts
19 Feb 2019
Hasselbacken har i över 250 år varit en del av navet av Stockholms restaurang- och nöjesutbud och 1992 byggdes verksamheten ut till att även omfatta hotell. Med sitt unika läge på Djurgården med blickfång över Stockholms inlopp är det många Stockholmare och tillresta som besökt eller lagt märke till byggnaden med dess ståtliga, utsmyckade varmrosa fasad.
Nu står det också klart att hotellet kommer att ingå i BW Premier Collection, med utvalda hotell, vilka präglas av unik design, arkitektur och service. Bland dessa återfinns exempelvis Pop House Hotel på Djurgården, Hotel Kung Carl vid Stureplan, The Winery Hotel i Solna och NOFO Hotel på Södermalm.
-Vi är givetvis otroligt glada över att Pop House än en gång visat förtroende för Best Western. I en tid då alltfler hotell slukas upp av de stora hotellkedjorna vill vi värna mångfald i branschen och ge varje hotell möjlighet att visa sin historia och skapa sitt erbjudande där Best Western primärt står som garant för upplevelsen. Därför är vi också övertygade om att just vi är rätt val för Hasselbacken, säger Johan Michelson, Sverigechef på Best Western Hotels & Resorts.
När Pop House Sweden offentliggjorde förvärvet av Hasselbacken för en dryg vecka sedan klev de ett steg närmare visionen om att Djurgården ska återta positionen som Stockholms självklara nöjesdestination. Koncernen driver sedan tidigare ABBA The Museum, Pop House Hotel och Cirkus.
- Best Western passar våra hotell eftersom vi drivs av eget entreprenörskap samtidigt som vi ser värdet av att ingå i ett världsomspännande sammanhang. Vår vision är att skapa en musik- och underhållningsdestination i världsklass på Djurgården och Best Western hjälper oss att nå ut med detta, säger Mattias Tengblad, VD och koncernchef Pop House Sweden.
Nu står det också klart att hotellet kommer att ingå i BW Premier Collection, med utvalda hotell, vilka präglas av unik design, arkitektur och service. Bland dessa återfinns exempelvis Pop House Hotel på Djurgården, Hotel Kung Carl vid Stureplan, The Winery Hotel i Solna och NOFO Hotel på Södermalm.
-Vi är givetvis otroligt glada över att Pop House än en gång visat förtroende för Best Western. I en tid då alltfler hotell slukas upp av de stora hotellkedjorna vill vi värna mångfald i branschen och ge varje hotell möjlighet att visa sin historia och skapa sitt erbjudande där Best Western primärt står som garant för upplevelsen. Därför är vi också övertygade om att just vi är rätt val för Hasselbacken, säger Johan Michelson, Sverigechef på Best Western Hotels & Resorts.
När Pop House Sweden offentliggjorde förvärvet av Hasselbacken för en dryg vecka sedan klev de ett steg närmare visionen om att Djurgården ska återta positionen som Stockholms självklara nöjesdestination. Koncernen driver sedan tidigare ABBA The Museum, Pop House Hotel och Cirkus.
- Best Western passar våra hotell eftersom vi drivs av eget entreprenörskap samtidigt som vi ser värdet av att ingå i ett världsomspännande sammanhang. Vår vision är att skapa en musik- och underhållningsdestination i världsklass på Djurgården och Best Western hjälper oss att nå ut med detta, säger Mattias Tengblad, VD och koncernchef Pop House Sweden.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Pop House
19 Feb 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Thilda Mårtensson ny köksmästare på Julita Wärdshus
Tar över efter Bocuse d’Or Europe-medaljören Gustav Leonhardt
-
Tre kockar tar fram klimatsmarta tolkningar på krogklassiker
Desirée Jaks, Louise Johansson och Melvin Glimstål skapar moderna klassiker för krogen
-
Årets bästa öl och whisky
Här är hela listan:
-
Nu öppnar Clarion Hotel Malmö Live nya restaurangen Grand Italian
"Vi har längtat efter att äntligen få öppna vår skybar igen efter renovering"
-
Ruth Weldergiorgis utsedd till världens bästa konferenskock
"För mig blir det ett sätt att visa vad som går att göra"
-
Mackrecept: Smakrika Italienaren
Grillad macka med kyckling, mozzarella och parmesan
-
Tess Medina vinnare av Sveriges mästerkock 2024
Den 18 april lanseras hennes första kokbok