"De tre första som ringer numret får flyg, hotell och upplevelsen betald"
7 Jun 2024
![De tre första som ringer numret får flyg, hotell och upplevelsen betald](/de-tre-forsta-som-ringer-numret-faar-flyg-hotell-och-upplevelsen-betald-401430/nyhet-files/tui_anslagstavla%20hire%20nw.jpg)
Nu tar reseaktören TUI ett nytt grepp för att uppmärksamma olika semesteraktiviteter - som matlagningskurs i Rom eller sjöjungfrudykning på Kreta. I en ny kampanj ger reseaktören TUI bort resor till tre annorlunda upplevelser. Gratiserbjudandet har placerats ut på anslagstavlor runt om i landet.
TUI vill inspirera svenskarna till att lyfta blicken i vardagen och uppleva någonting nytt. I kampanjen från TUI har reseaktören placerat ut erbjudanden om tre annorlunda upplevelser – matlagningskurs i Rom, Fadotour i Lissabon och sjöjungfrudykning på Kreta – på anslagstavlor runt om i Sverige. De tre första som ringer numret på lapparna får flyg, hotell och upplevelsen betald av TUI till ett värde av upp till 25 000 kronor.
– I dag kan en resa se ut på otroligt många olika sätt. Genom att kommunicera oväntade upplevelser på en, för oss, oväntad yta vill vi visa att TUI är ”allt som en resa kan vara”. De flesta känner inte till att vi erbjuder både fartfyllda weekends och klassiska solsemestrar, eller att vi har ett enormt utbud av upplevelser med allt från matlagningskurser till konsertbiljetter, säger Adam Györki, nordisk kommunikationschef på TUI.
Ännu har alla lapparna inte hittats. I skrivande stund har lapparna suttit uppe i knappt en vecka på ett tiotal utvalda anslagstavlor, men överraskande nog finns det ännu gratisresor kvar att göra anspråk på genom att ringa på telefonnumret på lapparna.
– Vi utgick från att det skulle ta ett par dagar innan någon upptäckte dem, men att det skulle ta mer än en vecka innan alla gratisresor hittades var oväntat, säger Adam Györki, nordisk kommunikationschef på TUI.
– I dag kan en resa se ut på otroligt många olika sätt. Genom att kommunicera oväntade upplevelser på en, för oss, oväntad yta vill vi visa att TUI är ”allt som en resa kan vara”. De flesta känner inte till att vi erbjuder både fartfyllda weekends och klassiska solsemestrar, eller att vi har ett enormt utbud av upplevelser med allt från matlagningskurser till konsertbiljetter, säger Adam Györki, nordisk kommunikationschef på TUI.
Ännu har alla lapparna inte hittats. I skrivande stund har lapparna suttit uppe i knappt en vecka på ett tiotal utvalda anslagstavlor, men överraskande nog finns det ännu gratisresor kvar att göra anspråk på genom att ringa på telefonnumret på lapparna.
– Vi utgick från att det skulle ta ett par dagar innan någon upptäckte dem, men att det skulle ta mer än en vecka innan alla gratisresor hittades var oväntat, säger Adam Györki, nordisk kommunikationschef på TUI.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: TUI
7 Jun 2024
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
![](https://boa.docu.info/dyn/eip/edit/staticpage/00/14/73/hr.jpg)
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
O’Learys öppnar restaurang i nybyggda Racehall Stockholm
Gokartbana, restaurang och möjligheter för konferens och event
-
Gastronomiska upplevelser viktigast för svenska turister
"Det är i linje med en trend vi sett"
-
Bicky Chakraborty väljs in i Swedish Tennis Hall of Fame
"Det är en stor ära för vår familj"
-
Liseberg bygger upp Oceana igen
Så ser planerna ut för återuppbyggnaden av Oceana:
-
Astrid Lindgrens Vimmerby köper Oxgården
"Nu är det dags för någon annan att ta över"
-
Idag byter arenan namn till Strawberry Arena
"Det är just därför vi ser vårt samarbete med arenan som en perfekt match"
-
Starkt bokningsläge på Sveriges campingplatser
"I början av säsongen var jag lite orolig men nu har det vänt"