Yggdrasil Igloo Water Huts är en av finalisterna i Värmlands Turismpris
3 Sep 2022

Efter en nomineringsprocess där allmänheten deltagit via sociala medier har juryn, bestående av Visit Värmlands styrelse, nu utsett de tre finalisterna till Värmlands Turismpris 2022.
– Juryn har röstat fram finalisterna som alla gjort mycket gott och bidragit till att stärka den värmländska besöksnäringen. Bedömningen har gjorts efter tre olika kriterier. Företaget eller verksamheten ska bidra till en nytänkande och innovativ utveckling av besöksnäringen men det finns även ett hållbarhetskriterium och ett kunskapskriterium att uppfylla. Årets finalister är tre riktigt starka kandidater; Alma Löv Museum Of Unexp. Art, Mattila Natur- och kulturförening samt Yggdrasil Igloo Water Huts, säger Mia Landin vd på Visit Värmland.
Finalisterna presenteras i även i Visit Värmlands kanaler med ett röstningsförfarande, där alla kan vara med och utse årets vinnare i Värmlands Turismpris 2022.
Priset, förutom diplom och den stora äran är en check på 10.000 kronor som ska användas till utbildning eller något annat som vinnaren anser kan vara till hjälp till att utveckla sin verksamhet ytterligare.
Vinnaren av Värmlands Turismpris 2022 presenteras senast 15 september och priset delas ut 17 november under Värmlands Besöksnäringsdagar 2022. Vinnaren av Värmlands Turismpris blir även Värmlands kandidat till Stora turismpriset 2022.
Huvudkriterium: Pristagaren bidrar till nytänkande och innovativ utveckling av besöksnäringen.
Hållbarhetskriterium: Pristagaren utvecklar metodiskt och målmedvetet en hållbar verksamhet.
Kunskapskriterium: Pristagaren utvecklar, sprider och delar nya färdigheter och kunskaper för att stärka besöksnäringen.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Visit Värmland
Huvudkriterium: Pristagaren bidrar till nytänkande och innovativ utveckling av besöksnäringen.
Hållbarhetskriterium: Pristagaren utvecklar metodiskt och målmedvetet en hållbar verksamhet.
Kunskapskriterium: Pristagaren utvecklar, sprider och delar nya färdigheter och kunskaper för att stärka besöksnäringen.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Visit Värmland
3 Sep 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Clarion Hotel The Pier öppnar ny Rooftop Bar
" Vi vill att Rooftopen ska bli en självklar mötesplats i sommar"
-
8 av 10 har svårt att höra på restaurang
"Ljudnivån och samtalet är en viktig del av matupplevelsen"
-
Snart premiär för nya hotellvarumärket Scandic Go
"Vi ser en stor efterfrågan och tillväxtpotential inom ekonomisegmentet"
-
Martin & Servera lanserar klimatpoäng
"Det är ett stort och viktigt steg"
-
Cocktailboken Vilda drinkar prisad i Gourmand Awards
"Kanske blir det en språngbräda ut i hela världens natur"
-
Clarion Hotel Post firar med en sommarmarknad
"Det här kommer bli ett riktigt härligt party med det allra bästa vi har att bjuda på"
-
Konkurser inom hotell och restaurang ökar
"Vi ser ännu inget ljus i mörkret för svenska företag"