Tallink Silja och Marimekko i designsamarbete
25 Aug 2023
Tallink Silja och Marimekko har samarbetat under ett antal år. Det förra samarbetet ägde rum för att fira Silja Lines 60-årsjubileum, då en specialutgåva av Silja Lines kaffemugg designad av Marimekko lanserades. Muggarna används ombord än idag i fine dining-restaurangen Bon Vivant. Nu gör man en större satsning tillsammans med det finska designhuset.
Marimekko är ett ikoniskt varumärke som rederiet Tallink Silja har samarbetat med under lång tid, och vars produkter finns i nästan alla finska, och även svenska och estniska, hem. Marimekko är också alltmer populärt bland resenärer från resten av Europa och till och med Asien.
Syftet med pilotprojektet är att ta kundupplevelsen på fartygen till nästa nivå och ge gästerna en än mer ombonad och elegant upplevelse – en känsla av ett lyxigt ”hem hemifrån”. Tallink Silja letar kontinuerligt efter sätt att höja upplevelsen ombord och samarbetspartners som kan hjälpa till att uppnå detta.
-Vi vill att våra kunder ska känna sig som hemma men omhändertagna och bortskämda när de reser med oss, och vi vet att Marimekkos eleganta produkter pryder många av våra gäster hem. Baserat på vårt långvariga samarbete med designhuset var det ett enkelt val att ingå ett nytt samarbete med Marimekko för att ta interiören i våra hytter till nästa nivå. Vi är så glada över att nu kunna presentera resultatet av detta samarbete med våra gäster”, säger Piret Mürk-Dubout, styrelseledamot i Tallink Grupp.
Silja Serenade har totalt 34 hytter i Commodore-klass, varav 12 har balkong och 22 utan balkong. Hytterna ligger på däck 10 och 11.
25 Aug 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"