Subway inleder samarbete med The Vegetarian Butcher
13 Jan 2023
Det nya veganska alternativet är det senaste tillskottet på Subways meny och är en del av ett nytt långsiktigt samarbete med The Vegetarian Butcher på den svenska marknaden. Lanseringen uppmärksammar den växande trenden med att fler och fler kunder önskar att ersätta animaliskt kött mot ett gott växtbaserat alternativ, speciellt under Veganuari.
Subway menar att sedan starten 2014 har trenden med Veganuari fortsatt att växa och vill därför uppmuntrar fler att prova på en vegansk livsstil. De menar också att under början av ett nytt år är fler betydligt mer medvetna om vad de äter, och många väljer därför att äta mat som har en positiv inverkan på både hälsan och vår planet. Under Veganuary i fjol inspirerade Subway över 620 000 människor att prova deras veganska alternativ – med deltagare från över 220 länder.
- På Subway har våra gäster alltid ett stort urval av goda alternativ. Vi är väldigt nöjda över att kunna erbjuda vår nya limited edition växtbaserade Teriyaki Steak Sub och samtidigt välkomna vår populära köttbaserade Steak and Cheese tillbaka. Båda varianterna är marinerade i en grymt god Teriyaki-glaze, toppas med smält ost och det konsumenten önskar från vårt stora utbud av färska grönsaker. Tillsammans med vår partner The Vegetarian Butcher är vi övertygade om att ett växtbaserat val inte ska behöva kompromissa på vare sig smak eller njutning, säger Elina Jollman, Marketing Manager på Subway Sverige .
13 Jan 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Sista dagen att rösta på Sveriges snyggaste kontor
Se de nominerade kontoren här:
-
Stockholms skärgård utsedd till ett av världens 25 bästa resmål
Detta lyfts fram i motiveringen:
-
Nya tjänster som ska underlätta parkering vid hotell och kontor
"De passar fastighetsägare eller andra företag som vill kunna erbjuda sina gäster, anställda eller kunder en parkeringsplats i anslutning till deras besök"
-
BWH Hotels nominerade till Sveriges snyggaste kontor 2024
"Vår ambition har alltid varit att kontoret ska kännas personligt och välkomnande – precis som våra hotell, där varje detalj bidrar till att skapa en miljö där både medarbetare och besökare trivs"
-
Kryddiga drinkar med Fireball
Firebål, Spicy Sunrise och Fireball Sour
-
Var femte anställd känner sig ensam på jobbet
Nära 20 procent av alla anställda i Sverige upplever känslor av ensamhet eller isolering på arbetsplatsen.
-
Introducerar ett nytt kvällskoncept - traditionellt kinesiskt midnattsnack
"Ambitionen är att inte bara erbjuda utsökt mat, utan också skapa en unik och spännande atmosfär"