Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Bodén & Lindeberg lanserar nyheter inför julbaket

 
Bodén & Lindeberg lanserar nyheter inför julbaketBodén & Lindebergs Mandel, Pinjenötter, Pistagenötter och Valnötter. Bodén & Lindeberg är ett svenskt familjeägt livsmedelsföretag som sedan 1862 varit smakspecialister och är idag den ledande leverantören av bagerikryddor, nötter och torkad frukt till hela Sveriges livsmedelsindustri och grossister. Nu breddar de sitt sortiment.

Näringsrika produkter i matlagningen har de senaste åren blivit allt viktigare. Bodén & Lindeberg har alltid satsat på funktionella ingredienser till bakning, frukostblandningar eller för addera spännande smaker från världens alla hörn i sin matlagning. Snart är det dags att börja med julmaten och då kan torkad frukt användas som ett naturligt sötningsmedel i exempelvis bakning, eller på ett enkelt och hälsosamt sätt ta de traditionella julrätterna till en ny nivå.

Nu släpper Bodén & Lindeberg ett första urval av deras befintliga produktsortiment även till dagligvaruhandeln, för att kunna erbjuda hållbara råvaror med hög kvalité även för hemmakocken. Sortimentet består av torkad frukt och nötter – näringsrika produkter som kan användas i den hemmagjorda müslin, eller för att höja smakerna i höstgrytan. Produkterna finns tillgängliga nu.

 Bodén & Lindeberg har sedan länge levererat  råvaror till omtalade bagerier så som Lillebrors bageri, Thelins och Skeppsbro bageri i Stockholm.

– Eftersom vi är ett familjeägt företag och har lång erfarenhet som smakspecialister, har vi alltid hanterat nötter och frukt på ett omsorgsfullt sätt och blivit experter på att välja de bästa råvarorna. Kvalité och hållbarhet har alltid varit viktigt för oss, därför har vi valt att inte ha några mellanhänder utan vi beställer direkt från källan till vår lokala produktionsanläggning, säger Markus Engelbrekts, VD på Bodén & Lindeberg.

Varorna importeras direkt från ursprunget utan mellanhänder.

– Det är väldigt roligt att vi äntligen har tagit steget till att kunna erbjuda våra produkter även till slutkonsument. Nötter och frukt i matlagningen har många fördelar och vi har sett en ökning i efterfrågan på den typen av råvaror i takt med att allt fler svenskar väljer att laga och baka hälsosammare. För oss blev det självklara steget att bredda vårt erbjudande till dagligvaruhandeln, fortsätter Markus Engelbrekts.



Taggar

Produktnyheter