Nordic Choice Hotels upphör med munskydd
17 Aug 2021
I augusti 2020 så infördes obligatoriskt munskydd för anställda på Nordic Choice Hotel. Beslutet var en i raden av åtgärder för att bidra till minskad smittspridning av covid-19.
- Vi var snabbt ute med smittskyddsåtgärder för att både skydda vår personal men också våra gäster. Det har varit en uppmärksammad och uppskattad åtgärd från våra gäster men såklart påfrestande för vår personal att arbeta iförda munskydd. Nu bedömer vi äntligen att det är dags att lätta på detta krav och återigen kunna le synligt mot gästen, säger Nordic Choice Hotels koncernchef Torgeir Silseth.
Att munskydden nu tas bort innebär inte att andra smittskyddsåtgärder minskar. Även fortsättningsvis så följer Nordic Choice Hotels myndigheternas restriktioner som bland annat innebär social distansering, god handhygien, begränsningar vad gäller restauranger och möten samt att personalen stannar hemma vid minsta tecken på sjukdom.
- Det har varit en prövande period för alla och det känns därför väldigt bra att vi nu steg för steg kan lätta på de smittskyddsåtgärder som införts och därmed öppna upp vår verksamhet och våra samhällen igen. Vi lämnar en sommar bakom oss nu som varit fantastisk där många hotell haft en rekordbeläggning utifrån att allt fler valt att upptäcka Norden. Det här är en utveckling som ser tecken på att den fortsätter också i höst och i vinter. Det är med andra ord tydligt att vi nu på ett tryggt och säkert sätt lägger pandemin bakom oss, säger Silseth.
Han förklarar också att om myndigheterna inför rekommendationer om ansiktmask igen så kommer detta att följas. Enskilda hotell kan också, om de så önskar, även fortsättningsvis använda sig av ansiktsmask.
Av: Annika Rådlund Källa: Nordic choice hotel
17 Aug 2021
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Här har logibokningarna ökat 31 procent under påskloven
"Det är fantastiskt att se"
-
Påskdukning med Årets Pelargon
Henna Wendelbos bästa tips
-
Tre enkla påskdrinkar
Must Flip It, Must Try och The Must Old Fashioned
-
Årets påsknyheter från Lakrids by Bülow
Efter önskemål är även dessa två favoriter tillbaka:
-
Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
"Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet"
-
Reitan Convenience samarbetar med Svenska Downföreningen
"De initiativ som vi genomför tillsammans är en viktig del av vår ambition för att skapa en inkluderande miljö"
-
Sara Kulturhus vann Träpriset 2024
"Våra diskussioner i juryn har kretsat kring att Sara Kulturhus har satt en ny standard och kommit att bli en symbol för en hel stads gröna omställning"