Menigo lanserar produkter under eget varumärke
20 Sep 2022
Det nya varumärken är en mix av svenska och internationella produkter.
–Sysco produkterna är våra egna varor tydligt indelade i tre olika kvalitetsnivåer, vilket gör det enklare för kökschefer och inköpare att göra rätt val utifrån just sitt kök. Alla produkter har genomgått bland de mest omfattande kvalitetstester inom foodservice. Det garanterar en jämn och stabil kvalitet med branschledande certifiering inom alla kategorier, säger Åsa Wickholm, Head of Sysco Brands på Menigo.
2016 blev Menigo en del av Sysco, världens största foodserviceaktör. På Menigo arbetar man nu för att kvalitetssäkra befintliga sortiment mot Syscos högt ställda kvalitetskriterier. Produkter märkta Sysco kommer att lanseras successivt och Menigos nuvarande egna märkesvaror Chefs Basic, Brakes och Brakes Select kommer på sikt att bytas ut men finns kvar under en övergångsperiod.
–Den nya produktserien som vi nu lanserar är bara ett exempel på hur vi på Menigo kan nyttja kraften av att vara en del av ett globalt företag samtidigt som vi behåller foten i det lokala. Lanseringen innebär dessutom att vi på sikt kommer att ta in nya spännande internationella produkter som blir unika på marknaden, säger Joakim Sköld Östling, Merchandising Direktör Menigo.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Menigo
20 Sep 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
O’Learys öppnar restaurang i nybyggda Racehall Stockholm
Gokartbana, restaurang och möjligheter för konferens och event
-
Gastronomiska upplevelser viktigast för svenska turister
"Det är i linje med en trend vi sett"
-
Bicky Chakraborty väljs in i Swedish Tennis Hall of Fame
"Det är en stor ära för vår familj"
-
Liseberg bygger upp Oceana igen
Så ser planerna ut för återuppbyggnaden av Oceana:
-
Astrid Lindgrens Vimmerby köper Oxgården
"Nu är det dags för någon annan att ta över"
-
Idag byter arenan namn till Strawberry Arena
"Det är just därför vi ser vårt samarbete med arenan som en perfekt match"
-
Starkt bokningsläge på Sveriges campingplatser
"I början av säsongen var jag lite orolig men nu har det vänt"