Många söker efter en lyxigare reseupplevelse i höst
3 Nov 2023
Färsk sökdata från momondo visar att svenskarna tycks vilja ha en lyxigare reseupplevelse i höst. Förutom att sökningar efter femstjärniga hotell har stigit, kan momondo även se en ökning vad gäller sökningar efter första klass-biljetter på flygresan, som ökat med cirka 19 procent för hösten 2023, jämfört med föregående år*.
– Inför höstens resor söker de svenska resenärerna efter lyxigare vistelser och tycks villiga att spendera mer. Men en lyxigare vistelse behöver nödvändigtvis inte innebära dyrare priser. Genom att göra ordentlig research inför resan kan man hitta lyxiga boenden och biljetter till bättre priser, och med vår nya tjänst hoppas vi kunna erbjuda våra resenärer en genväg till att hitta de mest prisvärda alternativen, säger Per Christiansen, reseexpert och Senior Vice President på momondo.
Förutom att göra research tipsar momondo om att man kan boka under lågsäsong för att finna mer prisvärda erbjudanden – särskilt om man planerar att besöka ett populärt resmål. Då brukar man generellt även kunna boka lite närmare inpå avresa men ändå kunna hitta prisvärda erbjudanden.
Nu tipsar momondoom var och hur man spenderar mindre på en lyxvistelse – genom deras nya tjänst som ska underlätta för lyx-sugna resenärer på en budget*.
Städer i Europa med 5-stjärniga hotell till de lägsta priserna under oktober-november 2023**
Destination
Genomsnittligt pris per natt i SEK, för oktober-november
1.Gdansk, Polen 1 226 SEK
3 Nov 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"