De lanserar Semla To-Go
22 Jan 2024
De senaste åren har många aktörer bakat olika kreativa versioner av den klassiska semlan. Nu är det dags för 7-Eleven att lansera en egen version. Semlan är utformad att kunna ätas med bara en hand och inspirationen till utformningen är hämtad från en av kedjans absoluta favoriter: varmkorven.
– När vi såg möjligheten att utforma en semla även för människor på väg, eller som vill göra annat medan de njuter av en semla, ville vi ta den. Semlan som fikaprodukt är helt enkelt för god för att inte kunna ätas även på språng, säger Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience Sverige, som är franchisegivare för 7-Eleven.
Semla To-Go är utformad som en varmkorv med bröd. I brödet är det en len mandelfyllning, som sedan täckts med grädde och jordgubbssylt. Den kommer att säljas på samtliga 7-Elevenbutiker från och med vecka 4 och priset de kommer att ta är 29 kronor styck eller 49 kronor för två. Precis som för de vanliga semlorna kommer de även att ha Semla To-Go i en vegansk version.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: 7-Eleven
22 Jan 2024
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
![](https://boa.docu.info/dyn/eip/edit/staticpage/00/14/73/hr.jpg)
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
O’Learys öppnar restaurang i nybyggda Racehall Stockholm
Gokartbana, restaurang och möjligheter för konferens och event
-
Gastronomiska upplevelser viktigast för svenska turister
"Det är i linje med en trend vi sett"
-
Bicky Chakraborty väljs in i Swedish Tennis Hall of Fame
"Det är en stor ära för vår familj"
-
Liseberg bygger upp Oceana igen
Så ser planerna ut för återuppbyggnaden av Oceana:
-
Astrid Lindgrens Vimmerby köper Oxgården
"Nu är det dags för någon annan att ta över"
-
Idag byter arenan namn till Strawberry Arena
"Det är just därför vi ser vårt samarbete med arenan som en perfekt match"
-
Starkt bokningsläge på Sveriges campingplatser
"I början av säsongen var jag lite orolig men nu har det vänt"