Radisson Blu har bästa servicen
17 Apr 2015
För fjärde året i följd har undersökningsföretaget ServiceScore genomfört ett antal riksrepresentativa kundundersökningar som mäter hur svenskarna uppfattar servicen från företag och organisationer inom en rad olika branscher. Trots hård konkurrens från Elite och Scandic stod Radisson Blu återigen som slutgiltig vinnare och fick ta emot årets pris inom kategorin Hotell.
- Vi är otroligt stolta över att vårt arbete än en gång uppmärksammas av ServiceScore. Att det dessutom är våra kunder som röstat fram oss till vinnare känns extra roligt – det visar att vårt arbete når fram, säger Daniel Twerenbold, District Director för Radisson Blu i Sverige, Danmark och Island.
Radisson Blu har under de senaste åren mottagit flera utmärkelser för sitt arbete – bland annat utnämndes kedjan till Sveriges bästa internationella hotellkedja vid den prestigefyllda branschgalan Grand Travel Awards i februari tidigare i år. Dessutom har kedjan även tidigare uppmärksammats för sin servicefilosofi ”Yes I Can”, och gårdagens pris befäster Radisson Blus position som den ledande internationella hotellkedjan i Norden.
- Alla våra medarbetare arbetar dagligen med vår servicefilosofi i åtanke. Vår vision är att skapa ikoniska hotell och att kunderna upplever att de får den service som vi utlovat, och ”Yes I can”-filosofin är en viktig del i detta. En kund som väljer att återvända är en bekräftelse på att vi lyckats förmedla den känsla av gästfrihet som vi alltid eftersträvar, säger Daniel Twerenbold.
I tillägg till vinsten i kategorin Hotell blev Radisson Blu tillsammans med Systembolaget och ICA även nominerade inom den kategori som uppmärksammar Sveriges bästa service, oavsett bransch. Priset vanns till slut av Systembolaget.
I år deltog över 3500 svenskar i ServiceScores undersökningar. Mätningarna genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint. Totalt 130 företag inom en rad olika branscher har utvärderats utifrån den service som kunderna anser sig ha fått i förhållande till deras förväntningar.
Om Radisson Blu®
Radisson Blu® är ett av världens ledande varumärken med fler än 275 hotell i 62 länder. Radisson Blu är en del av Carlson Rezidor Hotel Group – som även driver varumärkena Quorvus Collection, Radisson®, Radisson Red, Park Plaza®, Park Inn® by Radisson och Country Inns & Suites By CarlsonSM.
www.carlsonrezidor.com
Sam Holmberg GM RB Waterfront och Anna Picornell Radisson
17 Apr 2015
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"
-
"Kattityd" när Pizza Hut lanserar katten Gustav -meny
Katten Gustaf fyller 46 år - firar med ny film och meny på Pizza Hut Sverige
-
Fredagskockens goda grilltillbehör "Libanesisk kycklingfest"
Myntabulgur, syrad rödlöksallad, paprikahummus och vitlöksyoghurt
-
McCain Foodservice lanserar SureCrisp Max
"Vi är övertygade om att de här pommes fritesen kommer att sätta en ny standard för restaurangmat och erbjuda en minnesvärd upplevelse från första till sista tuggan"
-
Thilda Mårtensson ny köksmästare på Julita Wärdshus
Tar över efter Bocuse d’Or Europe-medaljören Gustav Leonhardt
-
Tre kockar tar fram klimatsmarta tolkningar på krogklassiker
Desirée Jaks, Louise Johansson och Melvin Glimstål skapar moderna klassiker för krogen