Lanserar nästa generations TV-upplevelse för hotellmarknaden
27 Nov 2019
Philips Professional Display Solutions och streamingtjänsten Nenda ingår samarbete med målsättningen att erbjuda nästa generations TV-underhållning för hotellmarknaden. Målet är att reducera komplexitet, minska kostnader samt att ge gästen en uppdaterad TV-underhållning långt ifrån dagens opersonliga, tablåstyrda TV-upplevelse. Lösningen kommer under vintern 2019 och våren 2020 att testas på hotellkedjor och vårdbolag i Norden.
– Vi är mycket glada över samarbetet med Philips och deras nya Android-TV, MediaSuite. Den är enkel att integrera mot och även enkel för hotellpersonalen att hantera. Genom samarbetet presenterar vi marknadens första helt internetdrivna TV-lösning, som både reducerar komplexitet i installation och underhåll för hotellen, och är betydligt bättre för gästen. säger Per Romild, Head of Sales & Co-founder på Nenda.
Nendas streaming-app ligger lättillgänglig direkt på Philips TV, vilket gör att tiden för utrullning reduceras till dagar istället för veckor eller rentav månader. Lösningen innebär också flera andra praktiska fördelar för hotellen menar de; exempelvis behövs inte längre vare sig set-top box eller huvudcentraler, vilket reducerar hårdvarukostnader. Kundnöjdhet ska enkelt gå att mäta genom MediaSuites formulärfunktion - som möjliggör att frågeformulär kan skickas direkt till gästerna via TVn.
– Vi ser fram emot samarbetet med Nenda och att uppdatera TV-upplevelsen på hotellmarknaden tillsammans, säger Mikael da Fonseca Sales Director Nordics hos Philips Professional Display Solutions. Vi har stora förhoppningar om att lösningen kommer att ge nöjdare kunder, då den inte bara innebär fördelar för hotellet – gästen kan med hjälp av MediaSuites inbyggda Chromecast ”casta” eget innehåll, och via Nenda erbjuds förstklassig underhållning både med de vanligaste TV-kanalerna och ett stort bibliotek av on-demand-innehåll med filmer och serier som vi tycker kompletterar Philips MediaSuite.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Nenda
27 Nov 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Här har logibokningarna ökat 31 procent under påskloven
"Det är fantastiskt att se"
-
Påskdukning med Årets Pelargon
Henna Wendelbos bästa tips
-
Tre enkla påskdrinkar
Must Flip It, Must Try och The Must Old Fashioned
-
Årets påsknyheter från Lakrids by Bülow
Efter önskemål är även dessa två favoriter tillbaka:
-
Hamburgerkedjan Max lanserar Big Classic
"Med lanseringen av Big Classic hämtar vi inspiration från vår historia och den burgare som vi lanserade i början på 70-talet"
-
Reitan Convenience samarbetar med Svenska Downföreningen
"De initiativ som vi genomför tillsammans är en viktig del av vår ambition för att skapa en inkluderande miljö"
-
Sara Kulturhus vann Träpriset 2024
"Våra diskussioner i juryn har kretsat kring att Sara Kulturhus har satt en ny standard och kommit att bli en symbol för en hel stads gröna omställning"