Lanserar nästa generations TV-upplevelse för hotellmarknaden
27 Nov 2019
![Lanserar nästa generations TV-upplevelse för hotellmarknaden](/lanserar-nasta-generations-tv-upplevelse-for-hotellmarknaden-158848/nyhet-files/nenda%20nw.jpg)
Philips Professional Display Solutions och streamingtjänsten Nenda ingår samarbete med målsättningen att erbjuda nästa generations TV-underhållning för hotellmarknaden. Målet är att reducera komplexitet, minska kostnader samt att ge gästen en uppdaterad TV-underhållning långt ifrån dagens opersonliga, tablåstyrda TV-upplevelse. Lösningen kommer under vintern 2019 och våren 2020 att testas på hotellkedjor och vårdbolag i Norden.
– Vi är mycket glada över samarbetet med Philips och deras nya Android-TV, MediaSuite. Den är enkel att integrera mot och även enkel för hotellpersonalen att hantera. Genom samarbetet presenterar vi marknadens första helt internetdrivna TV-lösning, som både reducerar komplexitet i installation och underhåll för hotellen, och är betydligt bättre för gästen. säger Per Romild, Head of Sales & Co-founder på Nenda.
Nendas streaming-app ligger lättillgänglig direkt på Philips TV, vilket gör att tiden för utrullning reduceras till dagar istället för veckor eller rentav månader. Lösningen innebär också flera andra praktiska fördelar för hotellen menar de; exempelvis behövs inte längre vare sig set-top box eller huvudcentraler, vilket reducerar hårdvarukostnader. Kundnöjdhet ska enkelt gå att mäta genom MediaSuites formulärfunktion - som möjliggör att frågeformulär kan skickas direkt till gästerna via TVn.
– Vi ser fram emot samarbetet med Nenda och att uppdatera TV-upplevelsen på hotellmarknaden tillsammans, säger Mikael da Fonseca Sales Director Nordics hos Philips Professional Display Solutions. Vi har stora förhoppningar om att lösningen kommer att ge nöjdare kunder, då den inte bara innebär fördelar för hotellet – gästen kan med hjälp av MediaSuites inbyggda Chromecast ”casta” eget innehåll, och via Nenda erbjuds förstklassig underhållning både med de vanligaste TV-kanalerna och ett stort bibliotek av on-demand-innehåll med filmer och serier som vi tycker kompletterar Philips MediaSuite.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Nenda
27 Nov 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
![](https://boa.docu.info/dyn/eip/edit/staticpage/00/14/73/hr.jpg)
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
O’Learys öppnar restaurang i nybyggda Racehall Stockholm
Gokartbana, restaurang och möjligheter för konferens och event
-
Gastronomiska upplevelser viktigast för svenska turister
"Det är i linje med en trend vi sett"
-
Bicky Chakraborty väljs in i Swedish Tennis Hall of Fame
"Det är en stor ära för vår familj"
-
Liseberg bygger upp Oceana igen
Så ser planerna ut för återuppbyggnaden av Oceana:
-
Astrid Lindgrens Vimmerby köper Oxgården
"Nu är det dags för någon annan att ta över"
-
Idag byter arenan namn till Strawberry Arena
"Det är just därför vi ser vårt samarbete med arenan som en perfekt match"
-
Starkt bokningsläge på Sveriges campingplatser
"I början av säsongen var jag lite orolig men nu har det vänt"