Hasselbacken blir Best Western Hotels & Resorts
19 Feb 2019
![Hasselbacken blir Best Western Hotels & Resorts](/hasselbacken-blir-best-western-hotels-resorts-138334/nyhet-files/Hasselbacken_best_western_hotel_resorts_djurgarden_stockholm_nw.jpg)
Hasselbacken har i över 250 år varit en del av navet av Stockholms restaurang- och nöjesutbud och 1992 byggdes verksamheten ut till att även omfatta hotell. Med sitt unika läge på Djurgården med blickfång över Stockholms inlopp är det många Stockholmare och tillresta som besökt eller lagt märke till byggnaden med dess ståtliga, utsmyckade varmrosa fasad.
Nu står det också klart att hotellet kommer att ingå i BW Premier Collection, med utvalda hotell, vilka präglas av unik design, arkitektur och service. Bland dessa återfinns exempelvis Pop House Hotel på Djurgården, Hotel Kung Carl vid Stureplan, The Winery Hotel i Solna och NOFO Hotel på Södermalm.
-Vi är givetvis otroligt glada över att Pop House än en gång visat förtroende för Best Western. I en tid då alltfler hotell slukas upp av de stora hotellkedjorna vill vi värna mångfald i branschen och ge varje hotell möjlighet att visa sin historia och skapa sitt erbjudande där Best Western primärt står som garant för upplevelsen. Därför är vi också övertygade om att just vi är rätt val för Hasselbacken, säger Johan Michelson, Sverigechef på Best Western Hotels & Resorts.
När Pop House Sweden offentliggjorde förvärvet av Hasselbacken för en dryg vecka sedan klev de ett steg närmare visionen om att Djurgården ska återta positionen som Stockholms självklara nöjesdestination. Koncernen driver sedan tidigare ABBA The Museum, Pop House Hotel och Cirkus.
- Best Western passar våra hotell eftersom vi drivs av eget entreprenörskap samtidigt som vi ser värdet av att ingå i ett världsomspännande sammanhang. Vår vision är att skapa en musik- och underhållningsdestination i världsklass på Djurgården och Best Western hjälper oss att nå ut med detta, säger Mattias Tengblad, VD och koncernchef Pop House Sweden.
Nu står det också klart att hotellet kommer att ingå i BW Premier Collection, med utvalda hotell, vilka präglas av unik design, arkitektur och service. Bland dessa återfinns exempelvis Pop House Hotel på Djurgården, Hotel Kung Carl vid Stureplan, The Winery Hotel i Solna och NOFO Hotel på Södermalm.
-Vi är givetvis otroligt glada över att Pop House än en gång visat förtroende för Best Western. I en tid då alltfler hotell slukas upp av de stora hotellkedjorna vill vi värna mångfald i branschen och ge varje hotell möjlighet att visa sin historia och skapa sitt erbjudande där Best Western primärt står som garant för upplevelsen. Därför är vi också övertygade om att just vi är rätt val för Hasselbacken, säger Johan Michelson, Sverigechef på Best Western Hotels & Resorts.
När Pop House Sweden offentliggjorde förvärvet av Hasselbacken för en dryg vecka sedan klev de ett steg närmare visionen om att Djurgården ska återta positionen som Stockholms självklara nöjesdestination. Koncernen driver sedan tidigare ABBA The Museum, Pop House Hotel och Cirkus.
- Best Western passar våra hotell eftersom vi drivs av eget entreprenörskap samtidigt som vi ser värdet av att ingå i ett världsomspännande sammanhang. Vår vision är att skapa en musik- och underhållningsdestination i världsklass på Djurgården och Best Western hjälper oss att nå ut med detta, säger Mattias Tengblad, VD och koncernchef Pop House Sweden.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Pop House
19 Feb 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
![](https://boa.docu.info/dyn/eip/edit/staticpage/00/14/73/hr.jpg)
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
O’Learys öppnar restaurang i nybyggda Racehall Stockholm
Gokartbana, restaurang och möjligheter för konferens och event
-
Gastronomiska upplevelser viktigast för svenska turister
"Det är i linje med en trend vi sett"
-
Bicky Chakraborty väljs in i Swedish Tennis Hall of Fame
"Det är en stor ära för vår familj"
-
Liseberg bygger upp Oceana igen
Så ser planerna ut för återuppbyggnaden av Oceana:
-
Astrid Lindgrens Vimmerby köper Oxgården
"Nu är det dags för någon annan att ta över"
-
Idag byter arenan namn till Strawberry Arena
"Det är just därför vi ser vårt samarbete med arenan som en perfekt match"
-
Starkt bokningsläge på Sveriges campingplatser
"I början av säsongen var jag lite orolig men nu har det vänt"