Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Hasselbacken blir Best Western Hotels & Resorts

 
Hasselbacken blir Best Western  Hotels & ResortsHasselbacken kommer att ingå i Best Western Hotels & Resorts. För en dryg vecka sedan offentliggjorde Pop House Sweden, med huvudägarna Björn Ulvaeus och Conni Jonsson, förvärvet av det anrika hotellet Hasselbacken på Djurgården i Stockholm. Nu meddelar de att från och med den 1 mars 2019 ingår hotellet i Best Western Hotels & Resorts hotellportfölj.  

Hasselbacken har i över 250 år varit en del av navet av Stockholms restaurang- och nöjesutbud och 1992 byggdes verksamheten ut till att även omfatta hotell. Med sitt  unika läge på Djurgården med blickfång över Stockholms inlopp är det många Stockholmare och tillresta som besökt eller lagt märke till byggnaden med dess  ståtliga, utsmyckade varmrosa fasad.

Nu står det också klart att hotellet kommer att ingå i BW Premier Collection, med utvalda hotell, vilka präglas av unik design, arkitektur och service. Bland dessa återfinns exempelvis Pop House Hotel på Djurgården, Hotel Kung Carl vid Stureplan, The Winery Hotel i Solna och NOFO Hotel på Södermalm.

-Vi är givetvis otroligt glada över att Pop House än en gång visat förtroende för Best Western. I en tid då alltfler hotell slukas upp av de stora hotellkedjorna vill vi värna mångfald i branschen och ge varje hotell möjlighet att visa sin historia och skapa sitt erbjudande där Best Western primärt står som garant för upplevelsen. Därför är vi också övertygade om att just vi är rätt val för Hasselbacken, säger Johan Michelson, Sverigechef på Best Western Hotels & Resorts.

När Pop House Sweden offentliggjorde förvärvet av Hasselbacken för en dryg vecka sedan klev de ett steg närmare visionen om att Djurgården ska återta positionen som Stockholms självklara nöjesdestination. Koncernen driver sedan tidigare ABBA The Museum, Pop House Hotel och Cirkus.

- Best Western passar våra hotell eftersom vi drivs av eget entreprenörskap samtidigt som vi ser värdet av att ingå i ett världsomspännande sammanhang. Vår vision är att skapa en musik- och underhållningsdestination i världsklass på Djurgården och Best Western hjälper oss att nå ut med detta, säger Mattias Tengblad, VD och koncernchef Pop House Sweden.



Av: Annika Rådlund Källa och foto: Pop House