Negroni Week 1-7 juni
29 Maj 2015
Negroni Week lanserades 2013 som en hyllning till en av världens stora cocktails i ett försök att samla in pengar till välgörande ändamål. Tanken är att en summa av varje såld Negroni på varje bar som deltar i veckan skänks till ett valfritt välgörande ändamål.
Från 2013 till 2014 växte Negroni Week från ca 100 deltagande barer till fler än 1300 barer runt om i världen och mer än 120,000 amerikanska dollar har samlats in till diverse välgörande ändamål.
Flera krogar och barer i Sverige deltar i år, i Stockholm medverkar bland annat Tjoget, Musikaliska, Svartengrens och Mr French.
Bakom Negroni Week står Campari och Imbibe Magazine, ett amerikanskt magasin om cocktails och dryck.
29 Maj 2015
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Thilda Mårtensson ny köksmästare på Julita Wärdshus
Tar över efter Bocuse d’Or Europe-medaljören Gustav Leonhardt
-
Tre kockar tar fram klimatsmarta tolkningar på krogklassiker
Desirée Jaks, Louise Johansson och Melvin Glimstål skapar moderna klassiker för krogen
-
Årets bästa öl och whisky
Här är hela listan:
-
Nu öppnar Clarion Hotel Malmö Live nya restaurangen Grand Italian
"Vi har längtat efter att äntligen få öppna vår skybar igen efter renovering"
-
Ruth Weldergiorgis utsedd till världens bästa konferenskock
"För mig blir det ett sätt att visa vad som går att göra"
-
Mackrecept: Smakrika Italienaren
Grillad macka med kyckling, mozzarella och parmesan
-
Tess Medina vinnare av Sveriges mästerkock 2024
Den 18 april lanseras hennes första kokbok