Sibylla storsatsar med Oumph!
24 Apr 2019

- I takt med att allt fler väljer att byta ut en eller flera måltider i veckan till växtbaserat, så ser vi en ökad efterfrågan också hos Sibylla-kedjans gäster. Vi är givetvis glada och stolta över att ha fått möjlighet att vara en av de första att kunna erbjuda en Oumph!-burgare, säger Lena Lundvall, Marknadschef på Nordic Fast Food/Sibylla-kedjan
Epic Oumph! Burger har fått sin röda färg från rödbetan. Den kommer att serveras i ett briochebröd tillsammans med friterade lökringar, rostad lök, tomatskivor, isbergssallad, BBQ-sås och en växtbaserad majonnäs.
Den nya Epic Oumph! burgaren lanseras på samtliga Sibyllarestauranger från 29:e april och kommer att kosta cirka 76 kr. Ett Epic Oumph! Meal kostar cirka 99 kr.
Oumph! är tillverkat av sojabönor och flera restauranger har sedan tidigare Oumphburgare på sina menyer.
Food for progress är ett svenskt livsmedelsföretag som förenas i drivkraften att skapa god, nyttig och klimatsmart mat Food for Progress tillverkar bland annat Oumph! och Beat.
24 Apr 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Nytt besked om begränsade öppettider för serveringsställen
Gäller från och med 1 mars
-
Nytt initiativ för att inspirera kvinnor att delta i gastronomiska tävlingar
Intresserade kommer att coachas av rutinerade tävlingskockar
-
Succé för Icehotels livestreaming
"Det känns extra härligt att kunna sprida glädje i dessa tider"
-
Regeringen presenterar nya stödåtgärder
"Vi har ett fortsatt ansträngt läge, därför ökar vi takten genom flera nya stödåtgärder"
-
Grand Hôtel kvalitetssäkrar sin städning
"I det arbetet ingår det att vi städar hela hotellet kontinuerligt varje timme och att hotellrummen städas två gånger dagligen"
-
Nytt hotell öppnar på Östermalm
Fastigheten har omvandlats till ett vackert boutiquehotell med känsla av en modern internationell stadsvilla
-
Ten Hotel öppnar i vår - redan finalist till arkitekturpris
"Med vår affärsidé vill vi bevisa att lågt pris kan vara synonymt med hög kvalitet"