Norwegian och Strawberry startar nytt bolag för gemensamt lojalitetsprogram
28 Jun 2023
Bolaget kommer att skapa en gemensam förmånsvaluta och plattform där medlemmar kan tjäna och använda poäng över olika program. Norwegian och Strawberry kommer att äga lika mycket i det nya bolaget.
Den digitala förmånsvalutan ska ersätta de poängsystem som finns i de olika lojalitetsprogrammen idag. Det innebär att medlemmar som tjänar poäng på hotellvistelser kan välja att använda poängen för att betala flygresor – eller vice versa.
– Norwegians lojalitetsprogram är redan populärt och vi har försökt utveckla programmet genom att tänka nytt och samarbeta med andra aktörer. Jag är väldigt glad över det här samarbetet med Strawberry och att vi tillsammans skapar något som ger ännu fler kunder ett större utbud av tjänster och valmöjligheter. Vi vill även kunna erbjuda andra lojalitetsprogram att vara med i det här samarbetet, säger Norwegians koncernchef Geir Karlsen.
Inledningsvis blir det Norwegian Reward och Strawberrys lojalitetsprogram som ingår i samarbetet men planen är att framöver inkludera fler ledande aktörer från hela Norden så att kunderna får ännu fler möjligheter att tjäna och använda poäng på. Det nya bolaget kommer redan från början att nå ut till en stor andel av hushållen i Norden.
– I dag erbjuder vi ett universum av spännande upplevelser och ett attraktivt lojalitetsprogram med fantastiska partners. Målet med Strawberry är att vi oftare ska vara mer relevanta för fler. När två bolag med en nordisk förankring och historia går ihop för att skapa en gemensam förmånsvaluta, är det helt i linje med vårt mål. Det kommer att bli en ”game changer” för medlemmar och gäster. I praktiken innebär det att alla i Norden får både bättre och fler möjligheter att tjäna och använda intjänade lojalitetspoäng på. Vi ser fram emot att påbörja resan tillsammans med Norwegian, säger Petter A. Stordalen, ägare och grundare av Strawberry (tidigare Nordic Choice Hotels).
Norwegian och Strawberry har tillsammans cirka 7,5 miljoner medlemmar i sina respektive lojalitetsprogram i Norden. Fler detaljer om bolaget och förmånsvalutan kommer att kommuniceras vid lanseringen senare i år. De två befintliga programmen Norwegian Reward och Strawberrys lojalitetsprogram kommer att fortsätta med båda sina medlemserbjudanden och kommer även fortsättningsvis att ägas av Norwegian respektive Strawberry.
– Norwegians lojalitetsprogram är redan populärt och vi har försökt utveckla programmet genom att tänka nytt och samarbeta med andra aktörer. Jag är väldigt glad över det här samarbetet med Strawberry och att vi tillsammans skapar något som ger ännu fler kunder ett större utbud av tjänster och valmöjligheter. Vi vill även kunna erbjuda andra lojalitetsprogram att vara med i det här samarbetet, säger Norwegians koncernchef Geir Karlsen.
Inledningsvis blir det Norwegian Reward och Strawberrys lojalitetsprogram som ingår i samarbetet men planen är att framöver inkludera fler ledande aktörer från hela Norden så att kunderna får ännu fler möjligheter att tjäna och använda poäng på. Det nya bolaget kommer redan från början att nå ut till en stor andel av hushållen i Norden.
– I dag erbjuder vi ett universum av spännande upplevelser och ett attraktivt lojalitetsprogram med fantastiska partners. Målet med Strawberry är att vi oftare ska vara mer relevanta för fler. När två bolag med en nordisk förankring och historia går ihop för att skapa en gemensam förmånsvaluta, är det helt i linje med vårt mål. Det kommer att bli en ”game changer” för medlemmar och gäster. I praktiken innebär det att alla i Norden får både bättre och fler möjligheter att tjäna och använda intjänade lojalitetspoäng på. Vi ser fram emot att påbörja resan tillsammans med Norwegian, säger Petter A. Stordalen, ägare och grundare av Strawberry (tidigare Nordic Choice Hotels).
Norwegian och Strawberry har tillsammans cirka 7,5 miljoner medlemmar i sina respektive lojalitetsprogram i Norden. Fler detaljer om bolaget och förmånsvalutan kommer att kommuniceras vid lanseringen senare i år. De två befintliga programmen Norwegian Reward och Strawberrys lojalitetsprogram kommer att fortsätta med båda sina medlemserbjudanden och kommer även fortsättningsvis att ägas av Norwegian respektive Strawberry.
Av: Annika Rådlund Källa: Strawberry och Norwegian
28 Jun 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Stockholm Beer & Whisky Festival är igång
"Rekordnärvaro från USA på årets mässa"
-
Stureplansgruppen har öppnat ny italiensk restaurang vid T-centralen
“Vi är inte här för att krångla till det, du får mycket krog för pengarna”
-
Drinkrecept: Kärleksdrink med Kärleksgin
Årets pridedrink med gin framtagen av Tevsjö destilleri
-
Björn Frantzén och Orrefors lanserar en ny glasserie
"Den nya produktserien understryker vikten av samarbete mellan specialiserade hantverk som både kompletterar varandra och delar vision"
-
Wolt utökar till fler Stockholmsområden
Från och med onsdag kommer det finnas fler restauranger och butiker på plattformen.
-
A Chau Lien utsett till årets leverantör
Vi är jättestolta över att få den här utmärkelsen!
-
Tommy Myllymäki och Pi Le öppnar salladsbar på NK
"Det blir mycket grönt på restaurangen, både vad gäller meny och inredning"