"Nästan fullbokat på sportloven"
2 Feb 2023

Jul- och nyårsperioden hos SkiStar blev en succé med högt besökstryck, och nu är även sportloven nästan fullbokade.
- Det är mycket glädjande att intresset att besöka oss är så stort även under sportloven efter succéveckorna vi hade under jul och nyår. För samtliga destinationer ligger vi idag på en beläggningsgrad på 93 procent under vecka 7-10, vilket vi är väldigt nöjda med, eftersom det aldrig blir helt fullbokat och att du oftast kan hitta restplatser. Det visar verkligen att en aktiv fjällsemester med fokus på skidåkning fortsatt prioriteras högt av väldigt många, säger Stefan Sjöstrand, vd och koncernchef för SkiStar AB.
Beläggningsgraden visar hur stor andel av det utbud av boende som SkiStar erbjuder via skistar.com som är bokat för perioden vecka 7-10. Gäller SkiStars samtliga destinationer; Sälen, Vemdalen, Åre, Trysil och Hemsedal.
Tack vare en inledningsvis kall vintersäsong kunde slitstark kanonsnö produceras och under den senaste månaden har en hel del natursnö fallit. Det gör att förhållandena är mycket fina på SkiStars destinationer, vilket de menar bådar gott för en lång säsong, laddad med massor av aktiviteter och skidåkning. Från och med mitten av februari har dessutom alla SkiStars anläggningar utökade öppettider.
- Påsken i fjällen i svårslaget när dagarna är längre och solen håller sig kvar i backen. Vi ser att bokningsmönstret att boka något senare än tidigare håller i sig, vilket gör att veckorna efter sportloven nu blir mer och mer eftertraktade, inte minst påskveckorna som bokas på snabbt. Vill du säkra ett attraktivt och prisvärt boende i en mysig stuga eller ski in ski out på något av våra aktivitetshotell eller lodger så är det hög tid att boka nu, avslutar Sjöstrand.
2 Feb 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Utsedd till Bästa Affärshotell och Bästa Revenue Managment
"Vi kommer ha fortsatt stort fokus på att bibehålla platsen som marknadsledare inom möten och event"
-
Undersöker möjligheter att lösa råvarubristen för surströmming
"Livsmedelsstrategin är en långsiktig tillväxtstrategi som inkluderar hela livsmedelskedjan, det vill säga primärproduktion, livsmedelsindustri, livsmedelshandel samt restauranger och storkök".
-
Veganskt mackrecept framtaget av A La Lo
Recept: Stockeld x A La Lo x bagel
-
"Mycket handlar om logistik och att bygga smarta flöden"
Intervju med Martin Montelin, ansvarig för kompetensområde Hotell & Konferens på Fojab
-
Hon är Grand Hôtels nya hotellchef
"Jag är så stolt över att vara tillbaka på Sveriges främsta lyxdestination"
-
Hotellet öppnar ett glassrum
"Det är ett nytänkande koncept"
-
Mathias Dahlgren öppnar ny restaurang på Grand Hôtel
"Det ger oss möjligheten att erbjuda en ny unik matupplevelse som jag drömt om att få sjösätta"