Karibiska smaker i Årets Sill 2019
16 Jun 2019

Projektet Årets Sill är ett samarbete mellan restaurang/konferensanläggningen Salt & Sill på Klädesholmen och Klädesholmen Seafood. Målsättningen är att ta fram nya och innovativa sillinläggningar och samtidigt bidra till Sjöräddningssällskapets viktiga arbete. Förslagen till Årets Sill tas fram av Salt & Sill och dess personal. Efter juryns val kvarstår Klädesholmen Seafoods arbete med att ta fram en sillinläggning som är anpassad för fabriksproduktion.
Sillen hade lansering den 6 juni då man också firar Sillens Dag på Bohusländska Klädesholmen. En krona per såld sillburk går direkt till Sjöräddningssällskapet.
På Klädesholmen, på Tjörns västsida, finns en silltradition sedan 1594. Här har man i generationer utvecklat sillen till den inlagda delikatess den är idag.
Av: Annika Rådlund Källa: Klädesholmen
Foto: Joachim Bråse
16 Jun 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Sodexo förvärvar restauranggruppen K-märkt
"Vi driver förändring genom hur vi köper och lagar mat"
-
Boulebar expanderar utanför Norden
En inbjudan på LinkedIn ledde till den första Boulebaren utanför Norden
-
Renoverar 8 hotell för 180 miljoner
"I ett svep höjer vi nu åtta av hotellens standard genom renoveringar och investeringar i fastigheterna"
-
Återhämtning på jobbet – så blir det möjligt
Experternas bästa tips för att åstadkomma återhämtning.
-
Ritar hotell vid Liseberg
Semrén & Månsson har ritat det nya hotellet.
-
Hotel Tylösands nya framsida
Förutom nya hotellrum rymmer den nya hotellflygeln konferens och utställningsyta.
-
Svenska arkitekter har inrett nyöppnade Nobis Hotel Palma
Nytt hotell i en av Palmas äldsta byggnader - ett muslimskt palats från 1100-talet