Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Best Western Hotell Borås har invigt ett moderum

 
  • Sängen i moderummet på Best Western Hotell i Borås.

    Sängen i moderummet på Best Western Hotell i Borås.

  • Textil är temat i det nyinredda rummet.

    Textil är temat i det nyinredda rummet.

Föregående
Nästa
 
 Best Western Hotell Borås och Textile Fashion Center har skapat ett nytt hotellrum, som präglas av tydliga influenser från textiliernas stad, och som ska ge en personlig upplevelse för den mode- och textilintresserade hotellgästen. 

Som en del i det nya konceptet Pop-In hotell låter Best Western Hotels & Resorts utvalda samarbetspartners öppna hotell i nätverkets egna hotellfaciliteter. Först ut i samarbetet blir Textile Fashion Center som öppnar mode- och textilrum på Hotell Borås som invigdes igår. den 1 februari.

Rummet andas mode och textil, och kommer att prydas med komponenter speciellt framtagna för samarbetet. Tyg som tagits fram på Textilhögskolan och guldkuddar pryder sängen, modelitteratur finns att grotta ner sig i och vinnarbidraget från modeentreprenörstävlingen Show Up Fashion Awards, Lovalot, visar upp sina kläder i rummet.

 – Vi på Textile Fashion Center arbetar ofta gränsöverskridande tillsammans med exempelvis forskare, företag, och studenter i olika typer av projekt. Att samarbeta med Hotell Borås och få möjlighet att skapa ett eget hotellrum känns därför fantastisk roligt och spännande, säger Frida Stålhandske, marknadskoordinator på Textile Fashion Center.

I rummet lyfts utställningen The Weather Diaries av Cooper & Gorfer som samtidigt går på Textilmuseet. Rummets första gäster får gratis inträde till Textilmuseet under ett år.

 Under invigningsfesten fanns det ett kurerat urval av kläder från Textile Fashion Centers butik Fashion Gallery till försäljning, skapade av designers på Textile Fashion Center.

Best Western Hotels and Resorts består av lokala hotell där inget hotell är det andra likt. 

 – Vi vill visa att vi har ett genuint intresse för den stad vi lever och verkar i, varför ett samarbete med en så stark lokal aktör som Textile Fashion Center känns helt rätt för oss, säger Janne Johansson delägare samt sälj- och marknadsansvarig på Best Western Hotell Borås.



Av: Annika Rådlund Källa och foto: Best Western Hotels



Om Pop-In
Pop-in är ett samarbetskoncept framtaget av Best Western Hotels and Resorts som innebär att Best Westerns lokala hotell samarbetar med lokala aktörer inom andra näringar så som mode, kultur eller tech. Aktörerna får under en period prova på att driva hotell i hotellet, genom att inreda ett hotellrum och fylla det med ett innehåll som skapar en annorlunda och unik upplevelse för gästen.


Om Textile Fashion Center
Textile Fashion Center är en arena som sammanför forskning, utbildning, entreprenörskap och innovationskraft under ett och samma tak i Sveriges textila huvudstad Borås. Över 2000 personer vistas på centret varje dag och det finns en ambition om att bli Europas ledande science park för textil och mode. Organisationer som ingår i Textile Fashion Center är bland annat Textilhögskolan, Högskolan i Borås, Textilmuseet, Marketplace Borås, Fashion Gallery, FashionInk, Smart Textiles med flera.


Best Western Hotell Borås
Är ett litet hotell med 52 rum som har funnits sedan 1929. Byggnadsåret har inspirerat till hotellets genomgående art deco-interiör. Hotell Borås ligger centralt med närheten till affärer, caféer, restauranger och bara några hundra meter från Textile Fashion Center. Hotellet har tre stjärnor och erbjuder gästerna en inbjudande lounge och en utmärkt restaurang. 


Verksamheter till försäljning