Elite Hotels är först av världens hotellkedjor att använda Spotify Business
22 Jun 2015
Elite Hotels vill skapa en ännu bättre gästupplevelse och tillsammans med Soundtrack Your Brand, leverantör av Spotify Business, tas nu ett helhetsgrepp för kedjans alla hotell. Med en integrerad musiklösning säkrar Sveriges främsta privatägda hotellkedja att gästerna möts av rätt musik, på rätt plats, vid rätt tidpunkt.
Elite Hotel hoppas att gästupplevelsen stärks och man säkerställer också att musikanvändandet sker på ett korrekt sätt.
Satsningen innebär att Elite Hotels blir den första hotellkedja i världen använder Spotify Business för att sprida musik på alla sina hotell. Tillsammans med Soundtrack Your Brand, som hjälper företag inom främst handels- och hotellsektorn, skall musikens förmåga att förstärka varumärken och upplevelsen tas tillvara.
– Elite Hotels har alltid gästen i fokus och vår strävan är att ge våra gäster en totalupplevelse som de gärna och ofta återvänder till. Musik är en viktig komponent för att skapa denna upplevelse och med Soundtrack Your Brands expertis kommer vi kunna ge våra gäster det där lilla extra, säger Bicky Chakraborty VD, grundare och ägare av Elite Hotels of Sweden.
Elite Hotels of Sweden är Sveriges största privatägda hotellkedja och har i dag 31 hotell på 21 orter i Sverige – från Malmö i söder till Kiruna i norr. VD, grundare och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden sysselsätter cirka 4000 medarbetare. Koncernen omsätter över 2 miljarder kronor årligen och inkluderar utöver hotellverksamheten även gastropubkedjan The Bishops Arms med 40 enheter. Mer information om Elite Hotels finns på www.elite.se
Soundtrack Your Brand är en musikstreamingtjänst för företag som, med hjälp av Spotify, ger stora och små företag åtkomst till musikens förmåga att stärka varumärken. Med sin flexibla tjänst Spotify Business erbjuder Soundtrack Your Brand en komplett musiklösning för företagskunder, passande allt från stora kedjor till lokala butiker. Genom att kombinera innehåll, planering och marknadsföring, uppbackad av Spotifys katalog med över 20 miljoner låtar, och en enkel betalningsmodell som förenklar arbetet med musikrättigheter, är Soundtrack Your Brands tjänst Spotify Business det bekymmerslösa sättet att skapa värde genom att koppla samman varumärken och fans. www.soundtrackyourbrand.com
22 Jun 2015
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"