Quality Hotel Friends satsar på schlagerrum
8 Mar 2019
Rummet är startskottet för ett nytt samarbete, där olika teman kommer att byggas upp i pop-up-form, och först ut är ett rum med där temat är melodifestivalen. Gästerna kommer att få bo i ett rum med glitter och glamour om de väljer detta rum.
Marie Arpnäs är en av idésprutorna bakom det nya projektet.
– Idén tog fart våren 2018 då Ankie Bagger och jag möttes på en aw och började skapa kreativa idéer om ett samarbete. Hon med sin musik- och artistkarriär samt homestyling på meritlistan och jag med min PR-bakgrund. Vi började slipa på ett upplägg där vi anser att hotellbranschen har mycket att vinna på ett personligare boende. Vi skapade därför arbetsnamnet Living Rooms Sweden, då vi tänker oss just levande rum som kan förändras. Fasta temarum och/eller pop ups.
Startskottet för samarbetet började lämpligt nog med ett schlagerrum – med extra allt.
– Vi tog kontakt med Quality Hotel Friends i Solna. Dels för att det snart är Stockholms största hotell, dels för att det är ett evenemangshotell, dels med närheten till Friends Arena, Mall of Scandinavia och bra kommunikationer – och dels för att vi båda har anknytning till Solna, förklarar Marie Arpnäs.
Idén gick hem och det första rummet är nu inrett och klart inför melodifestivalhelgen.
– Vi har pimpat och möblerat ett rum på tjugonde våningen, som tillägnats intet ont anande gäster som kommer till hotellet för att se och uppleva Melodifestivalens final i grannarenan. Ett par väninnor bor i rummet fredag natt och en mamma med sin 13-åriga dotter får leva och andas schlager under lördagsdygnet.
Gästerna hälsas välkomna med goodiebags, musik, partystämning och personliga videohälsningar från musikern Jan Johansen och Richard Herrey. Glittriga klänningar, designade av Peter Englund, pryder rummets väggar och garderob. Och som av en händelse inträffar premiären på Internationella Kvinnodagen, skapad av kvinnor och för fyra kvinnliga hotellgäster.
Av: Annika Rådlund Foto: Åsa Larsson och Marie Arpnäs
– Vi har pimpat och möblerat ett rum på tjugonde våningen, som tillägnats intet ont anande gäster som kommer till hotellet för att se och uppleva Melodifestivalens final i grannarenan. Ett par väninnor bor i rummet fredag natt och en mamma med sin 13-åriga dotter får leva och andas schlager under lördagsdygnet.
Gästerna hälsas välkomna med goodiebags, musik, partystämning och personliga videohälsningar från musikern Jan Johansen och Richard Herrey. Glittriga klänningar, designade av Peter Englund, pryder rummets väggar och garderob. Och som av en händelse inträffar premiären på Internationella Kvinnodagen, skapad av kvinnor och för fyra kvinnliga hotellgäster.
Av: Annika Rådlund Foto: Åsa Larsson och Marie Arpnäs
8 Mar 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
![](https://boa.docu.info/dyn/eip/edit/staticpage/00/14/73/hr.jpg)
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
O’Learys öppnar restaurang i nybyggda Racehall Stockholm
Gokartbana, restaurang och möjligheter för konferens och event
-
Gastronomiska upplevelser viktigast för svenska turister
"Det är i linje med en trend vi sett"
-
Bicky Chakraborty väljs in i Swedish Tennis Hall of Fame
"Det är en stor ära för vår familj"
-
Liseberg bygger upp Oceana igen
Så ser planerna ut för återuppbyggnaden av Oceana:
-
Astrid Lindgrens Vimmerby köper Oxgården
"Nu är det dags för någon annan att ta över"
-
Idag byter arenan namn till Strawberry Arena
"Det är just därför vi ser vårt samarbete med arenan som en perfekt match"
-
Starkt bokningsläge på Sveriges campingplatser
"I början av säsongen var jag lite orolig men nu har det vänt"