O’Learys och Carlsberg Sverige lanserar nytt barkoncept
1 Jun 2022
Nu öppnar O’Learys och Carlsberg Sverige sitt nya gemensamma barkoncept Beer Garden på undervåningen i O’Learys Norrtull i Stockholm. Ambitionen är att skapa ett socialt rum i rummet, där gäster kan umgås och göra lättsamma aktiviteter ihop, som att spela dart, pingis eller cornhole, samt äta och dricka.
- Suget efter att umgås och göra roliga saker ihop med andra är enormt, inte minst efter två år av minskat socialt umgänge. Med Beer Garden ville vi därför skapa en mötesplats där våra gäster får en härlig kväll fylld av tävlingar, sport, blandat med god mat och dryck. Detta nya koncept är något som vi verkligen tror passar både nya som gamla O’Learys-gäster och förhoppningsvis blir Beer Garden ett favoritställe för många kompisgäng och kollegor att hänga på framöver, säger Lars Höglin, på O’Learys/Social Eatertainment Group.
Han förklarar att Beer Garden passar bra för stora grupper som vill anordna en kickoff, ett födelsedagsfirande, ett event eller liknande. Lokalen har inspirerats av amerikanska beer gardens och tanken är att skapa en avskalad utomhuskänsla med hjälp av långbord, bänkar och en öppen och inbjudande bar, blandat med rustika inslag som korrugerad plåt, naturmaterial, armeringsjärn och ljusslingor.
- Detta är ett nytt sätt för oss att jobba på och det känns riktigt kul att visa upp vårt varumärke i ett helt nytt sammanhang och samtidigt bidra till en grym lokal för folk att umgås och ha kul på. Vi ser också mycket fram emot att kunna använda lokalen för att bjuda in spännande dryckes-experter, anordna sportquiz, företagsevent och ölprovningar framöver, säger Minna Månsson, på Carlsberg Sverige.
Beer Garden är en förlängning av O’Learys eatertainment-erbjudande. Planen är att ta konceptet vidare till fler O'Learys-restauranger, konceptet är dessutom skalbart och kan användas både inomhus och utomhus.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: O’Learys
1 Jun 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Utsedd till Bästa Affärshotell och Bästa Revenue Managment
"Vi kommer ha fortsatt stort fokus på att bibehålla platsen som marknadsledare inom möten och event"
-
Undersöker möjligheter att lösa råvarubristen för surströmming
"Livsmedelsstrategin är en långsiktig tillväxtstrategi som inkluderar hela livsmedelskedjan, det vill säga primärproduktion, livsmedelsindustri, livsmedelshandel samt restauranger och storkök".
-
Veganskt mackrecept framtaget av A La Lo
Recept: Stockeld x A La Lo x bagel
-
"Mycket handlar om logistik och att bygga smarta flöden"
Intervju med Martin Montelin, ansvarig för kompetensområde Hotell & Konferens på Fojab
-
Hon är Grand Hôtels nya hotellchef
"Jag är så stolt över att vara tillbaka på Sveriges främsta lyxdestination"
-
Hotellet öppnar ett glassrum
"Det är ett nytänkande koncept"
-
Mathias Dahlgren öppnar ny restaurang på Grand Hôtel
"Det ger oss möjligheten att erbjuda en ny unik matupplevelse som jag drömt om att få sjösätta"