Nu söker vi extrapersonal till receptionen på Biz Apartment Gärdet!
16 Mar 2024
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Nu söker vi en RECEPTIONIST vid behov på vårt Hotell Biz Apartment Gärdet!
Välkommen till en hotellkedja som erbjuder det mest bekväma och servicevänliga hotellet för den moderna resenären. Vi lägger stor vikt i personligt bemötande då vårt engagemang och omtanke för gästens bekvämlighet och trivsel är det som driver oss.
Biz Apartment är ett bekvämt och flexibelt hotellalternativ för de som arbetar och stannar längre samt för dem som gästar och turistar i Stockholm. Kedjan har tre lägenhetshotell med totalt 627 hotellägenheter och sex konferenslokaler. Vi som arbetar på Biz apartment i dag tycker vi har en rolig arbetsplats, bra ledarskap samt en arbetsmiljö fylld av ambition och kamratskap. Är du en social och serviceinriktad lagspelare? Då kan du vara den vi söker.
Receptionen är hotellets nav så du kommer befinna dig i händelsernas centrum. Vi vet inte alltid vilka utmaningar vi kommer att möta under dagen men vi vet att alla kollegor sluter upp för att lösa dem tillsammans. Vi är ett team.
Dina arbetsuppgifter är bland annat följande:
· Vara allmänt behjälplig inför och under gästens vistelse då det på ett hotell alltid kan uppstå små som stora behov där du som receptionist alltid har fokus på service till hotellgästerna.
· Ta emot gäster vid ankomst och avresa
· Bemanna hotellets telefonväxel och hantering av hotellets mailkorg
· Utveckla, implementera och följa rutiner och policys enligt manualer
· Delta i div utvecklingsprojekt
· Arbeta efter gemensamt uppsatta bokningsmål och prissättning
· Sköta den dagliga driften av konferensen
Du ska älska mötet med gästen och har förmågan att snabbt skapa goda relationer. Du är självständig och tar initiativ. Du behöver även vara flexibel för förändringar och ha god förmåga att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Att kunna arbeta bra i team och vara en omtänksam kollega ser vi som en självklarhet.
Erfarenheter du tar med och delar med oss
· Du är kvalificerad receptionist eller har erfarenhet från liknande jobb inom servicebranschen.
· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
· God systemvana (kunskaper i HotSoft en merit)
Information om tjänsten:
Vi erbjuder en anställning vid behov med kollektivavtals baserad lön. I tjänsten ingår det kvällar och helger. Bakgrundskontroll kan appliceras.
16 Mar 2024
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"