I jakten på bättre recensioner - Tork lanserar ny onlineplattform för HoReCA
21 Nov 2019
Detta är en annons från Essity Hygiene And Health AB.
Sikta mot fler stjärnor en ny satsning från Tork, är en onlineplattform som samlar insikter från över 50 års erfarenhet inom restaurangbranschen tillsammans med helt ny kunskap. Plattformen innehåller information, inspiration och rekommendationer för alla verksamma inom HoReCa.
Att driva en restaurang är inte lätt. Varje gäst är en potentiell kritiker och mat är inte det enda de granskar. I den extremt konkurrensutsatta restaurangbranschen är gästupplevelsen allt viktigare. En alltför stor stress riskerar att gå ut över servicen, vilket i sin tur kan påverka recensioner och i värsta fall restaurangens lönsamhet. En extra stjärna på betygsajten Yelp kan öka intäkterna med upp till 9 procent enligt Harvard Business School*.Sikta mot fler stjärnor samlar kunskap, tips och tricks för att hjälpa restaurangägare och personal att förbättra verksamheten och gästupplevelsen. Plattformen inkluderar insikter och kunskap som täcker allt från kök och matsal till toalettutrymmen, baserat på den omfattande erfarenhet som Tork har från restaurangbranschen.
Genom att dela kunskap och ge tips utifrån restaurangägares dagliga uppgifter, stora som små, underlättar Tork för restauranger att fokusera på sina gäster och ge dem en service som kan leda till bättre recensioner.
- Vårt mål är att Tork ska vara en partner med plattformen Sikta mot fler stjärnor, dit restaurangägare vänder sig för att utveckla sin verksamhet. Vi har gjort flera marknads-undersökningar för att förstå vad som verkligen påverkar restaurangernas affär och hur vi kan hjälpa dem att frigöra tid att fokusera på gästerna. Plattformen uppdateras kontinuerligt med relevant innehåll för att stödja restauranger och hjälpa dem att faktiskt nå fler stjärnor, säger Angela Nydén, marknadschef HoReCa (hotell, restaurang och catering), Essity Professional Hygiene.
Ytterligare insikter i dagsaktuella ämnen genom rapporter
En viktig del på plattformen är de rapporter som kommer publiceras löpande under året och som kan laddas ned gratis.
Den första rapporten släpptes i september 2019 med rubriken ”Hur du gör din restaurang mer hållbar – en förpackning, ett papper, en servett i taget”, och fokuserar på hållbarhet, en allt viktigare fråga inom restaurang- och cafébranschen. Enligt JWT anser 80 procent av kunderna att det är viktigt att restauranger och barer agerar hållbart.**
Varje rapport sammanfattas med en tipslista på hur man kan förbättra sitt hållbarhetsarbete, som ger en enkel översikt av rapportens viktigaste innehåll för snabba och konkreta åtgärder.
För mer information om Sikta mot fler stjärnor, den nya plattformen från Tork, gå till:
www.tork.se/restaurang
* Källa: Reviews, Reputation, and Revenue: The Case of Yelp.com (Harvard Business School, 2011)
** Källa: JWT – The New Sustainability: Regeneration, 2018 (Konsumenter i Storbritannien, USA, Australien
och Kina)
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Malin Herrmann på 031-7460588 eller [email protected]
Om Tork
Varumärket Tork erbjuder produkter och tjänster inom professionell hygien för kunder över hela världen inom allt från restaurang och vård till kontor, skolor och industri. Produktutbudet omfattar dispenser, pappershanddukar, toalettpapper, tvål, servetter, avtorkningspapper samt programvara för datadriven städning. Tack vare den specifika kunskapen om hygien, funktionell design och hållbarhet har Tork blivit marknadsledande och hjälper kunder att tänka framåt och vara redo för utveckling. Tork är ett globalt varumärke som tillhör Essity och en engagerad samarbetspartner till kunder i över 110 länder. För mer information om de senaste nyheterna och innovationerna från Tork, gå till www.tork.se
Om Essity
Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsoföretag som ökar människors välbefinnande genom produkter och tjänster. Namnet Essity är en sammansättning av de engelska orden essentials och necessities, nödvändigheter i vardagen. Vår hållbara affärsmodell sätter värdeskapande för människor och miljö i centrum. Försäljning sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken såsom JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har omkring 47 000 medarbetare och nettoomsättningen 2018 var cirka 118,5 miljarder kronor (11,6 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.essity.se
21 Nov 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Tess Medina vinnare av Sveriges mästerkock 2024
Den 18 april lanseras hennes första kokbok
-
Snart öppnar Clarion Hotel Karlatornet
Hotellet kommer erbjuda 300 hotellrum och de lyxigaste rumskategorierna har byggts inuti Karlatornet
-
Hobo Hotel tar konceptet till Finland
Lokala material har återanvänts, som natursten, terrazzo och tegel.
-
Ljudbubblor skapar bättre ljudmiljö på kontoret
En ny avhandling från Högskolan Väst undersöker om ljudmiljön på öppna kontor går att göra mer behaglig genom innovativ ljuddesign.
-
Nya smakkombinationer med Lakrids by Bülow
På den officiella Lakritsdagen arrangeras lakritsprovningar på 200 platser i sju länder
-
Wexiödisk utsedd till Bästa monter Gastronord 2024
"Vi har jobbat med våra montrar och budskap kontinuerligt för att få en röd tråd i detta"
-
Mästerkocken Christin Kashou och Penny Parnevik öppnar restaurang
"En plats för en god lunch i solen eller dejten som man aldrig vill ska ta slut"