O'Learys lanserar nya restaurangkoncept - 'House of Brands'
11 Mar 2016
Under de kommande tre åren är planen att öppna över 100 nya restauranger. Det sker dels genom fortsatt etablering av O’Learys upplevelsebaserade restauranger och dels genom nya koncept. O’Learys – ’House of Brands’ består av egenutvecklade varumärken Boston Grill, Bambino’s, Holy Monkey och OBW.
Restaurangkoncept som kompletterar varandra i smaker, utformning, målgrupper och serveringssystem efterfrågas av både fastighetsägare som vill bredda sitt utbud och franchisetagare som vill växa som företagare.
– Vi vill ingå partnerskap med framsynta fastighetsägare och drivna restauratörer som värdesätter kompetens och långsiktighet där vi skapar lönsamma restaurangkoncept och tillsammans bygger bestående värden i restaurangbranschen, säger Christian Bellander, tillförordnad VD på O’Learys Trademark.
Boston Grill - Passionatley Bostonian
Boston Grill koncept på den särpräglade och genuina New England-andan för krog- och barmiljö. Idag har två Boston Grill-restauranger öppnat Stockholm för en väl mottagande publik av vana kroggäster, en tredje byggs för fullt i Köpenhamn och fler etableringar kommer.
Holy Monkey - Asian street food när den är som bäst!
Maten liksom atmosfären är fräsch, livfull, rustik och glad och konceptet är som gjort för våra allt mer internationaliserade smaklökar.
Bambino’s - Great Italian Eatery
Bambino’s tar oss, till hjärtat av Bostons italienska kvarter, kallat North End. I sann amerikansk restaurangtradition med Italiensk mat när den är som bäst.
OBW - May the wings be with you
Vårt sociala koncept O’Learys Burgers & Wings (OBW), är en avslappnad och naturlig mötesplats för alla som uppskattar just Burgers & Wings – och dynamiska miljöer.
www.olearys.se
11 Mar 2016
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Love Lidström utsedd till Årets Kockelev 2024
Temat för årets råvarukorg var baserat på Årets Rätt 2024
-
Trähotellet Wood Hotel Bodø har öppnat
"Det är fantastiskt att se ett så stort intresse och en så stor entusiasm hos våra första gäster"
-
Pelago - ny takrestaurang med plats för 700 personer
En 5 meter lång grill och drinkvagnar ska göra serveringen smidig
-
Panini Internazionale i samarbete med 7-Eleven
"Vi är mycket stolta över att kunna presentera det här samarbetet"
-
ESS Group investerar 400 Mkr i Hjortviken Country Club
”Bygget har pågått sedan början av 2023"
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"