Aguila 220 - ny kaffemaskin från Nespresso
28 Aug 2015
- Oavsett var vi befinner oss – på vår arbetsplats, på resande fot eller vid ett krogbord strax efter avslutad måltid – har det blivit en självklarhet att kunna bli erbjuden en kopp välsmakande kaffe. Vår nya maskin Aguila 220 är som en liten kaffeexpert med stor kapacitet, säger Eva Helmersen, vd för Nespresso Business Solutions.
Den effektiva och kompakta maskinen är försedd med två brygghuvuden, är beredd för vatten upp till 93°C värme och rymmer 5 liter – vilket är värt att notera – färsk mjölk. Resultatet blir ett gourmetkaffe med perfekt mjölkskum. AGUILA 220 innehåller 12 nya automatiska kafferecept. Genom ett enkelt knapptryck är det bara att välja mellan Cappuccino, Latte Macchiato, Espresso, islatte eller åtta andra favoriter.
Aguila 220 är utrustad med förebyggande daglig semiautomatisk rengöring och sköljning samt har två energisparlägen på 50 respektive 95 % är den både underhållsoch miljövänlig.
www.nespresso.com/pro
Om Nespresso Business Solutions
Nespresso har portionsförpackat gourmetkaffe och erbjuder skräddarsydda kaffelösningar för professionella verksamheter genom Nespresso Business Solutions, som riktar sig till restauranger, caféer och kontor med ett sortiment av kaffemaskiner, kaffekapslar och tjänster. I Sverige representeras Nespresso Business Solutions av Premium Coffee Sweden AB.
www.nespresso.com
28 Aug 2015
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"