Hotellkedjan börjar med munskydd för anställda
19 Aug 2020
– Ända sedan coronautbrottets början så har vi infört åtgärder på våra hotell för att möta myndigheternas rekommendationer. Vi tar nu ytterligare ett steg i att öka tryggheten för våra gäster och anställda genom att införa munskydd för vår personal som är i direktkontakt med gästerna. De ska vara helt försäkrade om att vi gör allt vi kan för att deras vistelse hos oss ska vara trygg och säker, säger koncernchef Torgeir Silseth.
Senast i början av nästa vecka kommer all personal på hotellen som har direktkontakt med gästerna att bära munskydd. Munskydden ska dock inte ses som en ersättning av sedan tidigare införda åtgärder som social distansering, handtvätt och grundlig rengöring av publika ytor.
Munskydd erbjuds också konferensdeltagare
–Vi vet att det finns ett uppdämt behov för människor att mötas och konferera och ser nu sakta men säkert att viljan att börja arrangera möten igen ökar. För oss har det därför varit viktigt att göra allt vad vi kan för att erbjuda säkra och trygga mötesplatser. En viktig del i det är att vi nu erbjuder mötesdeltagare särskilda corona-kit med munskydd, handsprit och handskar. Vi har alla fullt fokus på att ta oss igenom denna prövande tid. Det gör vi tillsammans genom att vi var och en tar ansvar för att följa myndigheternas rekommendationer. Genom Safe Stay och de åtgärder vi vidtar på hotellen så möter vi dessutom upp med ytterligare satsningar, säger Torgeir Silseth.
Safe Stay är namnet på Nordic Choice Hotels särskilda insatser för att minska smittspridningen av covid-19. En viktig åtgärd i smittbekämpningen är kunskap och därför genomförs nu inför introduceringen av munskydd också särskilda utbildningar för användningen av dessa. Munskydden och övrigt innehåll i corona-kittet kommer också finnas för köp av övriga gäster på hotellen. Under perioder av hög beläggning på hotellen så kommer också särskild Safe Stay Crew finnas på hotellen för att säkerställa så att de åtgärder som rekommenderas följs.
Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 34 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Nordic Choice Hotels
19 Aug 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Mässan FFCR hyllar innovativa produkter i tävlingen Innovation Awards
”Vi är oerhört stolta över att lansera Innovation Awards – en tävling som sätter fokus på framtidens produkter och tjänster"
-
Nordic Seafood Summit arrangeras
Här möts hela sjömatsbranschen för framtidens möjligheter
-
Fem i topp - Mest lästa artiklarna 2024
Detta är de mest klickade artiklarna under året:
-
Max lanserar en hyllad Brooklyn- burgare
"Det här måste vi ta hem till Sverige”
-
Regeringen går vidare med förslaget om gårdsförsäljning av alkohol
Regeringens förslag innebär att:
-
Byggstart för Hotell Polishuset
"Det är en mycket vacker byggnad med stora egenvärden, inte minst dess historia som polishus"
-
Fastfood & Café & Restaurant Expo arrangeras i Stockholm
Nytt för i år är "Flavour Journeys"