Subway satsar på uppdaterad mackklassiker i sommar
8 Jun 2022
Club Sandwich är en amerikansk klassiker med omdiskuterat ursprung. Bland de mest omtalade historierna är att den uppkom på exklusiva Saratoga Club House i New York 1894, medan andra säger på att det skedde på Union Club i New York 1889. Historierna må vara många om hur Club Sandwichen kom till, men nu skrivs ett nytt kapitel i mackans historia när den kommer att finnas att beställa på Subway.
Mellan den 8 juni och 30 augusti tolkar Subway denna odödliga klassiker med kyckling, skinka, knaperstekt bacon och den toppas även med en krämig guacamole för att framkalla en ny smakupplevelse.
- Under sommaren njuter alla i Sverige av det varma vädret och därför tycker vi att det känns jätteroligt att få presentera vår tolkning av en odödlig mackklassiker som passar perfekt att njuta av under sommarens härliga tillfällen. Vi vill nu uppmana alla att prova vår tolkning på Club Sandwich för att de ska få avnjuta guacamolens bidrag på mackan och som verkligen gör den till en Club Sandwich 2.0, säger Elina Jollman, Marketing Manager Subway Sverige.
Subway´s Club Sandwich kan serveras som en klassisk Sub på 15- eller 30 cm, wrap eller sallad med Subway´s olika kombinationer och och målgruppen är bland annat de som tar lunchen på språng under sommaren.
Dessutom kommer Subway under kampanjperioden även uppmuntra sina gäster att prova deras Chicken Nuggets med tillhörande dip utöver deras övriga snacks för att uppmärksamma en större del av deras sortiment.
8 Jun 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Trähotellet Wood Hotel Bodø har öppnat
"Det är fantastiskt att se ett så stort intresse och en så stor entusiasm hos våra första gäster"
-
ESS Group investerar 400 Mkr i Hjortviken Country Club
”Bygget har pågått sedan början av 2023"
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.