Mora Armaturs produktkartonger är nu frukostlådor på hotell
20 Apr 2020
För Thomas och Therese Nielsen som driver Hotell Fridhemsgatan har covid-19 medfört att man fått ställa om verksamheten efter rådande situation.
– Samtidigt som vi krishanterar måste vi tänka framåt och hitta på nya lösningar för våra gäster. Vår frukostbuffé är en stor del av vårt varumärke men i och med att vi inte kan ha trängsel i restaurangen fick vi hitta andra lösningar, säger Thomas Nielsen.
Mora Armatur har ett mångårigt samarbete med Hotell Fridhemsgatan. En del i det är de frukostboxar som hotellet levererat till Mora Armaturs VIP-gäster i samband med Vasaloppet.
– Vi har ju haft frukostlådor i samband med Vasaloppsarrangemang och utifrån det kom jag på idén om att erbjuda våra gäster take away-frukost, som de kan äta där det passar dem utifrån rådande situation i samhället. Jag vet att Mora Armatur har bra kartonger och eftersom vi har ett långt samarbete bakom kändes det naturligt att kontakta dem, säger Thomas Nielsen.
– Under rådande situation är det viktigare än någonsin att hjälpas åt lokalt och samverka. Som stort företag i Mora har vi bättre förutsättningar i den här krisen och då är det självklart för oss att stötta mindre företag som har det tufft till följd av covid-19. Vi gör det vi kan för att hjälpa andra, säger Malou.
För Mora Armatur är samarbetet med Hotell Fridhemsgatan också en del av hållbarhetsarbetet eftersom kartongerna som används till frukostlådorna inte används längre.
– På det här sättet får de nya användningsområden som frukostlådor, vilket gynnar vårt viktiga hållbarhetsarbete, win win för oss båda, berättar Malou.
Take away-frukostlådorna har mottagits väldigt bra av Hotell Fridhemsgatans gäster.
– Vi har fått väldigt positiv respons och gästerna tycker att det känns tryggt att de kan välja var de vill äta sin frukost, säger Thomas Nielsen.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Mora armatur
20 Apr 2020
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"
-
Aiden by Best Western Karlstad Arena har öppnat
"Gästerna kommer se kopplingen till sport och framför allt hockey på hotellets väggar"