Denna sida innehåller information om alkoholhaltiga drycker och riktar sig endast till dig som har fyllt 25 år.


Gå vidare till hemsidan

 
 

Aiden by Best Western Karlstad Arena har öppnat

 
  • Juniorsuite twin balcony på nyöppnade Aiden by Best Western Karlstad Arena.

    Juniorsuite twin balcony på nyöppnade Aiden by Best Western Karlstad Arena.

  • Sporttemat är tydligt på nyöppnade Aiden by Best Western Karlstad Arena.

    Sporttemat är tydligt på nyöppnade Aiden by Best Western Karlstad Arena.

Föregående
Nästa
 
Den 22 april öppnade Aiden by Best Western Karlstad Arena dörrarna och det blev ingen mjukstart då hotellet var fullsatt redan första natten. Karlstad Arena är det nionde hotellet i Skandinavien att öppna under varumärket Aiden By Best Western och fler är på gång.

Hotellet Aiden by Best Western Karlstad Arena ligger nära E18 har 66 modernt inredda rum, varav flera har utsikt över Klarälven. Här finns dubbelrum, familjerum med våningssäng och sviter. Med Löfbergs Arena som närmaste granne, 200 meter till Färjestad travbana och bara ett stenkast från Solstadens sportcenter, ska det vara ett optimalt läge för grupper som ska delta i något evenemang eller gäster som är intresserad av att titta på sport. Men det finns även anledning för affärsresenärer att bo på hotellet som erbjuder ett antal konferensrum med möjligheter till skräddarsydd konferens som till exempel 7-rätters på The Chefs Table inklusive hockeymatch.

–Jag driver även Best Western Hotel River C här i Karlstad. Under pandemin hade vi väldigt få gäster och var tvungna att skära ner på bemanningen och minimera den fysiska kontakten. Vi fick i stället sköta dialogen digitalt, vilket vi lyckades väldigt bra med, utan att kompromissa med gästnöjdheten. Det sådde fröet till det här hotellet och det är anledningen till att vi valde varumärket Aiden by Best Western, där den digitala gästresan är i fokus, berättar hotellets direktör, Hanna Åkerstedt.

Användarvänliga och högteknologiska lösningar som självincheckning är något som genomsyrar varumärkets koncept. I likhet med övriga Aiden hotell finns det självklart värdar på plats på hotellet för att se till att gästerna har det bra och får den hjälp de behöver.

–Aiden by Best Western Karlstad Arena blir ett perfekt komplement till våra existerande hotell i staden. Hotellets läge precis intill arenan känns klockrent för Aiden-konceptet. Gästerna kommer också se kopplingen till sport och framför allt hockey på hotellets väggar. Vi hoppas såklart att hotellet ska nå samma framgångar som gänget som tränar här på arenan intill”, avslutar Johan Michelson, CEO, BWH Scandinavia




Av: Annika Rådlund Källa och foto: BWH Hotels