Sparkling Göteborg - nytt mässkoncept
29 Apr 2019
- Vi tror att många kommer att uppskatta detta nya event. Vi svenskar älskar ju bubbel och intresset för drycken är större än någonsin! Därför ville vi skapa en ny och unik mötesplats där vi samlar mousserande vin i alla dess former under ett och samma tak, säger Stanley Wong, VD för Svenska Dryckesmässor som arrangerar Sparkling Göteborg med Svenska Mässan.
Intresset och kunskapen för mousserande vin har ökat de senaste åren och utbudet har blivit mycket bredare även inom de billigare prisklasserna. Trenden visar att vi i Sverige idag dricker mousserande året runt och vid fler tillfällen än förr då man snarare drack mousserande vin endast vid särskilda tillfällen. Den största ökningen har skett i försäljningen av prosecco, cava och crémant men även champagnen har en tydlig ökning de senaste åren. Den här ökningen är också något vi har uppmärksammat på våra årligt återkommande vinmässor i Sverige.
- Bubbel passar ju ihop med många olika smaker och på eventet kommer det också finnas några väl utvalda utställare med delikatesser som passar till mousserande vin, exempelvis choklad, ost och skaldjur.
Biljetter till Sparkling Göteborg går att köpa från och med idag.
Arrangörerna för Sparkling Göteborg arrangerar även En Öl & Whiskymässa i Göteborg och Göteborg Vin & Deli som totalt besöks av 35 000 personer varje år.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Svenska Mässan
29 Apr 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"