Pizza Hut Sverige introducerar grab'n go alternativet "My Box"
4 Maj 2023
Bakgrunden till satsningen är att när Pizza Hut genomförde en undersökning 2022, för att förstå konsumentvanorna, så visade det sig att 47% av konsumenterna uppgav att de längtar efter en "on the go" pizza. Baserat på denna kunskap bestämde sig Pizza Hut Sverige för att introducera My Box för alla som letar efter en snabb lösning för lunch, mellanmål och andra tillfällen.
–My Box är det perfekta alternativet för alla som vill ha en god och snabb måltid när man är på språng eller sitter på en picknickfilt i en mysig park. Vi är därför glada att kunna presentera My Box som en del av vår fortsatta resa med att återlansera Pizza Hut på den svenska marknaden Det här är en kampanj som vi tror kommer gå rakt in i målgruppen och bidra till nya gäster, både digitalt och i våra restauranger, säger Andrea Lindgren, Chief Marketing Officer för Pizza Hut Sverige.
My Box gör det möjligt för kunderna att välja mellan en kombination av pizza och utvalda tillbehör såsom vitlöksbröd och dryck, allt i en bekväm pizzakartong. Med priset 89 kr menar de att My Box ett budgetvänligt val för den som är på språng och den perfekta lösningen när pizzasuget infinner sig.
– My Box är ett smart och bekvämt val som för folk som vill ha valmöjligheter till övrigt utbud som finns i dagsläget på marknaden. Vi tror att detta är den perfekta lösningen för det behovet, säger Niklas Ågerup, Chief Product Officer för Pizza Hut Sverige.
4 Maj 2023
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"