Lounge Expo arrangeras ihop med Gastro Nord
2 Jul 2019
På Lounge Expo visar utställarna upp inredning, utrustning och tjänster för hotell och konferensanläggningar. Mässorna arrangeras i C-hallen på Stockholmsmässan och alla besökare på båda mässorna kommer att kunna ta del av båda mässorna på samma biljett.
Den 31 mars till 2 april 2020 samlas nu hela HoReCa-branschen på ett och samma ställe under tre intensiva dagar i och med detta unika samarbete mellan BraMässor som arrangerar Lounge Expo och Stockholmsmässan som arrangerar GastroNord.
- Vi ser framför oss att man kommer med hotellets hela ledningsgrupp till mässorna. Såväl kökschefer och restaurangchefer som hotelldirektörer, försäljningschefer, bokningsansvariga, konferenschefer, house keeping med flera roller” säger Bosse Magnusson projektledare och founder av Lounge- koncepten på BraMässor.
Tidigare har Lounge Event arrangerats på Waterfront i Stockholm men nu när den kommer i en lite annan form så har den även bytt namn till Lounge Expo.
Mässorna kommer att erbjuda ett stort antal aktiviteter, workshops, Chef’s talks, seminarier, kurser, after works och annat under de tre dagarna nästa vår.
Av: Annika Rådlund Källa och illustration: Bra Mässor
BraMässor Sverige är en helt oberoende arrangör av mässor, konferenser och andra evenemang och som tillvaratar de olika branschernas och branschföreningarnas behov och intressen.
www.loungeexpo.se
www.gastronord.se
2 Jul 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"