Lanserar nästa generations TV-upplevelse för hotellmarknaden
27 Nov 2019
Philips Professional Display Solutions och streamingtjänsten Nenda ingår samarbete med målsättningen att erbjuda nästa generations TV-underhållning för hotellmarknaden. Målet är att reducera komplexitet, minska kostnader samt att ge gästen en uppdaterad TV-underhållning långt ifrån dagens opersonliga, tablåstyrda TV-upplevelse. Lösningen kommer under vintern 2019 och våren 2020 att testas på hotellkedjor och vårdbolag i Norden.
– Vi är mycket glada över samarbetet med Philips och deras nya Android-TV, MediaSuite. Den är enkel att integrera mot och även enkel för hotellpersonalen att hantera. Genom samarbetet presenterar vi marknadens första helt internetdrivna TV-lösning, som både reducerar komplexitet i installation och underhåll för hotellen, och är betydligt bättre för gästen. säger Per Romild, Head of Sales & Co-founder på Nenda.
Nendas streaming-app ligger lättillgänglig direkt på Philips TV, vilket gör att tiden för utrullning reduceras till dagar istället för veckor eller rentav månader. Lösningen innebär också flera andra praktiska fördelar för hotellen menar de; exempelvis behövs inte längre vare sig set-top box eller huvudcentraler, vilket reducerar hårdvarukostnader. Kundnöjdhet ska enkelt gå att mäta genom MediaSuites formulärfunktion - som möjliggör att frågeformulär kan skickas direkt till gästerna via TVn.
– Vi ser fram emot samarbetet med Nenda och att uppdatera TV-upplevelsen på hotellmarknaden tillsammans, säger Mikael da Fonseca Sales Director Nordics hos Philips Professional Display Solutions. Vi har stora förhoppningar om att lösningen kommer att ge nöjdare kunder, då den inte bara innebär fördelar för hotellet – gästen kan med hjälp av MediaSuites inbyggda Chromecast ”casta” eget innehåll, och via Nenda erbjuds förstklassig underhållning både med de vanligaste TV-kanalerna och ett stort bibliotek av on-demand-innehåll med filmer och serier som vi tycker kompletterar Philips MediaSuite.
Av: Annika Rådlund Källa och foto: Nenda
27 Nov 2019
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"