ESS Group gör en ny satsning – i Palma de Mallorca
30 Aug 2022
En yacht som givetvis har döpts till ESSOESS ligger numera förtöjd på kajplats fem, i hjärtat av Palma, mitt emot den ståtliga katedralen.
–Vi vill erbjuda upplevelser och platser som vi själva vill hänga på. Det har varit vårt signum från start. Vi bygger platser som skapar minnen och som man vill komma tillbaka till och jag tror att genom att erbjuda en lyxig och annorlunda hotellupplevelse på paradplats i Palma så gör vi precis det vi tror på, säger Jonas Stenberg, VD och partner på ESS Group.
–Att plötsligt kunna erbjuda en yacht till alla som vill känns så oerhört kul, berättar Carl Lundgren, Brand Director och partner på ESS Group.
Yachten ESSOESS håller just nu på att färdigställas och det går att boka rum från och med slutet på september. Till en början kommer båten att ligga i hamn och fungera som ett flytande hotell.
–Palma är en stad med så mycket möjligheter för upplevelser, oavsett om det handlar om kultur, sport eller mat. Det känns helt naturligt för oss att etablera oss här och varför inte då göra det på vårt vis? Möjligheterna här har liksom inga gränser. En drink på båten med kaptenen, sen en lunch och varför inte ta båten till den charmiga bergsbyn Deia, fortsätter Carl Lundgren.
För grupper finns möjlighet att addera en dagstur på Medelhavet.
–Lyx handlar inte om storslagna sviter och extravaganta miljöer, säger Carl. Lyx handlar mer om tid tillsammans och framför allt att få uppleva saker ihop, oavsett om det är med familjen, kompisarna eller med arbets-teamet. Tänk att vakna upp på denna vackra ö och bara behöva fundera på vad du vill göra, inte vad du måste, avslutar han.
Av: Annika Rådlund Källa: ESS
30 Aug 2022
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"