En meny i musikens tecken
4 Jun 2017
Den gastronomiska upplevelsen kan gästerna anjuta i den klassiska och inredda restaurangdelen såväl som i det nybyggda Glashuset på innergården. Satsningen på restaurangverksamheten är en del av verskamhetens 24/7-koncept.
- Här kan man äta alla tider på dygnet. Tanken med de här små rätterna är att man ska kunna komma in här och till exempel käka med kompisgänget innan man går in på museumet eller på Gröna Lund. Och det är naturligtvis trevligt för hotellgästerna också med den här menyn, säger Mattias Axengard som är Hotel manager på Pop House Stockholm.
Han förklarar att hotellet även har dygnet runt service från restaurangen.
- Hos oss kan man beställa room service dygnet runt, kanske inte på alla rätter men det finns mycket att välja på.
I högtalarna spelas det alltid musik till maten och det förekommer ofta liveband också. Det presenteras en ny artist varje vecka, med fokus på svenskproducerad musik.
– Gäster ska alltid bjudas på upplevelser under besöket, dygnet runt, tillägger Pop House vd Johanna Mattsson.
I Pop House Stockholm finns, utöver restaurang- och barverksamheten, även ett fyrstjärnigt hotell, det välbesökta ABBA The Museum, samtida utställningar om popmusik samt en shop full av musikalisk inspiration.
På fredagarna fylls Glashuset med livemusik, Pop House Live, med framträdanden av nya artister varje vecka. Artisterna är noga handplockade; nya talanger som tillsammans för det svenska popundret vidare. Inträde till Pop House Live är avgiftsfritt med start från klockan 18:00.
Av: Annika Rådlund Källa: Pop House
4 Jun 2017
Relaterade artiklar
Mest lästa
Tidningen
Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Läs mer
-
Jessie Sommarström har tagit fram Ikeas nya rätt
"Det gynnar inte bara vår hälsa, det bidrar också till att minska vår påverkan på miljön"
-
Nytt samarbete ska stärka Grythyttan och Restaurang- och hotellhögskolan
"Genom att sammanföra resurser och expertis från olika områden av samhället, kan vi tillsammans skapa en plattform för innovation och tillväxt"
-
Oscar Durling blir ny VD för Operakällaren
"Visionen är att öppna upp huset och skapa ett nöjestempel med event och upplevelser i fokus"
-
Grand Hôtel firar 150 år och lanserar en coffee table-bok
Grand Hôtels coffee table-bok A tribute to the past, the present and future kommer att säljas i hotellets butik och finnas i samtliga rum.
-
Strawberry tar över hotellet och vattenparken The Reef
The Reef har 210 hotellrum, vattenpark, konferens- och eventlokaler, gym, två restauranger och tillhörande parkeringshus.
-
Tre krogar ordnar gemensam torgfest
Negronifontän, mat, musik, dryck, glass- och popcornvagn kommer att vara på plats
-
Diplomat Collection - förenar hotellen under nytt gemensamt namn
"Diplomat Collection ska vara ett signum för våra boutiquehotell som står för modern luxury"